سوال 44/چه تفاوتی بین بیمه های شخص ثالث وبیمه های مسئولیت ماشین آلات وجود دارد درحالیکه ازهردوبیمه می توان خسارت اشخاص ثالث راپرداخت کرد؟

2016-08-17 14:34:56

آیین- آشنایی با روندهاو مسائل مربوط به بیمه از ایجاد برخی مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آشنایی با مقررات و قوانین و شرایط بیمه نامه ها موجب می شود افراد بتوانند با اگاهی کافی از خدمات بیمه نامه ها استفاده کنند و از مزایای آنها بهره مند شوند . در ادامه سوالی در خصوص تفاوت بیمه های ثالث و مسئولیت ماشین آلات در مواجه با خسارت اشخاص ثالث  قابل مشاهده است. این سوال را شهرام تجزیه چی کارشناس صنعت بیمه، پاسخ می دهد.

 

سوال: چه تفاوتی بین بیمه های شخص ثالث وبیمه های مسئولیت ماشین آلات وجود دارد درحالیکه ازهردوبیمه می توان خسارت اشخاص ثالث راپرداخت کرد؟یعنی فردی که بیمه شخص ثالث برای ماشینش انجام داده لزومی به داشتن مسئولیت ماشین آلات دارد؟

پاسخ : این دو بیمه نامه مشابه هم هستند. برخی ماشین آلات مجاز به تردد در معابر عمومی نمی باشند و مشمول قانون شخص ثالث نمی شوند. برای این گونه ماشین آلات از بیمه ی مسئولیت ماشین آلات استفاده می شود مانند بیل مکانیکی

برخی دیگر اگر چه مجاز به تردد در معابر عمومی هستند ولی عملیاتی را در حالت توقف انجام می دهند مانند جرثقیل کامیونی. این گونه ماشین آلات نیازمند استفاده از بیمه ی شخص ثالث برای حوادث حین حرکت و بیمه ی مسئولیت دارندگان ماشین آلات برای عملیات حین توقف هستند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.