شرکت های بیمه تامين مالي نمایندگان را حداقل در سطح كف درآمدها تضمين كنند

2016-08-21 15:37:54

آیين- عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه و دبير شوراي فني بيمه سامان مي گويد نمايندگان شركت هاي بيمه بايد تامين مالي داشته باشند.

 

 

سياوش بنداريان زاده عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه و دبير شوراي فني بيمه سامان در گفت و گو با خبرنگار سايت تحليلي-خبري آیين درباره تعارض منافع بين شبكه فروش و شركت هاي بيمه گفت: برخي از شركت ها در زمينه ارائه خدمات به مشتريان شركتي خود راهكارها و روش هايي را براي بازاريابي در نظر مي گيرند كه در راستاي فعاليت نماينده هاست؛ از سوي ديگر نمايندگان نيز در زمان مناقصات و استعلام ها بعضا اسناد را به طور كامل دريافت نمي كنند و گزارشات فني آنها اطلاعات مشخصي درباره بيمه گذار ندارد؛ در اين زمان شركت هاي بيمه ناچار هستند نقش نمايندگان را خود برعهده بگيرند.

 

دبير شوراي فني بيمه سامان تصريح كرد: در برخي از موارد، نمايندگان زحمات فراواني را بر روي يك مورد بيمه اي كشيده و جلسات متعددي را براي عقد قرارداد با يك مشتري برگزار مي كنند؛ حتي به عنوان نمونه تقاضاهاي مورد نظر بيمه گذار از جمله استقرار يك فرد در شركت و ارائه خدمات بيشتر را قبول مي كنند و لازم است تا كارمزد اين نمايندگان افزايش يابد.

 

بنداريان زاده محدوديت هاي قانوني را عاملي براي پرداخت نشدن كارمزد منصفانه به نمايندگان در اين گونه موارد دانست و افزود: عمده اختلاف نمايندگان با شركت ها در جايي رخ مي دهد كه موانع قانوني براي پرداخت كارمزد منصفانه وجود دارد.

 

وي درباره تحت فشار قرارگرفتن شركت ها از سوي نمايندگان براي ارائه تخفيفات يا تقسيط حق بيمه گفت: در اين موضوع ايرادي به نمايندگان ندارم زيرا آنها در بازاري رقابتي وارد شده اند و برخي از رقبا تخفيف هاي بلندمدت و بدون كارمزد و بعضا خارج از عرف به مشتريان خود مي دهند.

 

عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه با انتقاد از رفتار برخي بيمه گذاران با توجه به شرايط رقابتي در بازار اظهار داشت: به عنوان نمونه برخي شركت ها در زمان مناقصات بيمه هاي تكميلي درمان مي گويند هر فاكتوري كه ما ارائه كرديم، شركت بيمه بايد بپذيرد و از آنجايي كه نمايندگان بدنبال كسب درآمد از محل فروش هستند، به شركت هاي بيمه فشار مي آورند در حالي كه صدور اين گونه بيمه نامه ها غيرفني و مخالف اخلاق حرفه اي است.

 

دبير شوراي فني بيمه سامان خاطرنشان كرد كه رفتار برخي از شركت ها در رعايت نكردن قوانين و مقررات، ارائه تخفيفات غيرفني و اعطاي مزايايي در قالب افزوده بيشتر باعث ضربه به شركت هاي ديگر شده است.

 

بنداريان زاده درباره نحوه برخورد با برخی نمايندگاني كه خسارت هاي مادي و معنوي به شركت مي زنند، گفت: تصور مي كنم نمايندگان بايد تامين مالي داشته و شرايط موجود درباره پرداخت كارمزد آنها بايد بازنگري شود؛ نمايندگان بايد درآمد ثابتي ولو حداقلي داشته باشند.

 

وي در اين خصوص توضيح داد: زماني كه شركت ها از نمايندگان خود مي خواهند در برخي از رشته هاي بيمه اي مانند ثالث و آتش سوزي با شرايط مشخصي كار كنند، دسترسي كارگزاري ها به بيمه گران و بيمه گذاران راحت تر مي شود و نمايندگان بعضا ناچار نمي شوند براي كسب درآمد احتمالا به دست اقدامات خلاف قانون و مقررات دست بزنند.

 

عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه پيشنهاد داد شركت هاي بيمه تعداد نمايندگان خود را كاهش و به عدد ثابتي رسانده ولي تامين مالي آنها در سطح كف درآمدها تضمين كنند تا نمايندگان كمتر بدنبال اقدامات خلاف مقررات و بيمه گري بروند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.