برگزاری سومین جلسه کارگروه صنعت بیمه در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت

2016-09-06 10:19:24

آیین- سومین جلسه کارگروه صنعت بیمه در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت روز سه ‌شنبه در تاریخ 16/06/95 در محل ساختمان پژوهشکده بیمه با حضور جناب آقای دکتر صفری رئیس پژوهشکده بیمه، آقای دکتر نوتاش، آقای مقصودپیشه، آقای ترابی، آقای دکتر نورعلیزاده و خانم عزیزنصیری از اعضای کارگروه صنعت بیمه و آقای دکتر خامسیان و آقای دکتر خانی‌زاده از پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین در این جلسه اعضای کارگروه نظرات خود را بیان نمودند که اهم موضوعات مطرح شده به شرح زیر می‌باشد.
آقای مقصودپیشه به فقدان وجود بستری جهت ارائه مباحت مدیریتی از جمله مدیریت منابع انسانی اشاره نمودند و نظر مساعدی در خصوص برگزاری پانل سخنرانی در این حوزه در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت داشتند. ایشان همچنین پیشنهاد دادند که تدارکاتی داده شود تا کنفرانس مدیریت بیمه در صنعت بیمه پیاده‌سازی گردد. در این راستا، آقای دکتر نورعلیزاده به صرفه اقتصادی بوجود آمده در کنفرانس مدیریت اشاره نمودند که ضمن حضور حداقل 22 نفر از اساتید برجسته مدیریت در دنیا، صنعت بیمه می‌تواند از این صرفه استفاده نماید.
جناب آقای دکتر نوتاش نظرات خود را با این باور آغاز نمودند که هرچه صنعت بیمه از فرصت‌های موجود استفاده نماید و هر چه کنفرانس‌های بیمه‌ای بیشتری وجود داشته باشد بهتر است و به ارتقای سطح حرفه‌ای و علمی صنعت بیمه کمک می‌نماید. و این کنفرانس‌ها می‌توانند به موازات هم برگزار گردند اما یک ارتباط و تعاملی بین آنها وجود داشته باشد. ایشان کنفرانس ‌ بین‌المللی مدیریت را کنفرانسی مدیریتی برشمردند که متناسب با شرایط روز کشور جهت پیدا می‌کند لذا تاکید نمودند که می‌توان با پیشنهاد مسائل پراهمیت در صنعت بیمه از جمله منابع انسانی، مدیریت ریسک، بازاریابی و فروش به عنوان محورهای اصلی کنفرانس، در این کنفرانس به دغدغه‌های صنعت بیمه پرداخته شود.
در ادامه آقای ترابی با اشاره به Benchmarking، کنفرانس مدیریتی را فرصتی دانستند که امکان الگوبرداری از مباحث مدیریتی جاری در صنایع مختلف وجود دارد. بطوریکه با حضور در پانل‌ها و سخنرانی‌ها در صنایع دیگر می‌تواند الگوهای کارآمد را جهت پیاده‌سازی در صنعت بیمه گلچین نمود.
سرکار خانم عزیزنصیری ضمن اشاره به علاقمندی کارشناسان و مدیران صنعت بیمه جهت حضور و مشارکت در کنفرانس مدیریت، یکی از موانع موجود برای عدم استقبال صنعت بیمه در این رویداد را ضعف اطلاع‌رسانی برشمردند و اذعان داشتند علی‌رغم تلاش دبیرخانه جهت اطلاع‌رسانی موثر و پیگیری مستمر، امر اطلاع‌رسانی کارآمد نبوده و امید داشتند که با حمایت سندیکا و پژوهشکده بیمه جهش مثبت در رویه اطلاع‌رسانی اتفاق افتد.
در ادامه آقای دکتر صفری ضمن بیان دیدگاه پژوهشکده در حمایت از کنفرانس‌ها و اهمیت مفهوم هزینه- فایده، به کمبود بستر لازم برای ارائه مباحث مدیریت در صنعت بیمه تاکید نمودند و نظر ایشان در کنار حمایت و حضور در کنفرانس‌ بین‌المللی مدیریت، برگزاری چنین کنفرانس‌های در صنعت بیمه بود. ایشان موضوعاتی چون مدیریت ریسک و مدیریت منابع انسانی را از دغدغه‌های صنعت بیمه برشمردند و خواستار ایجاد بسترهایی جهت پرداختن به این موضوعات شدند. آقای دکتر صفری در ادامه بیانات خود، بر این تاکید داشتند که باید طی برنامه‌ریزی کارامد، دستاوردهای خود را از حضور و مشارکت در کنفرانس مدیریت ماکزیمم نماییم تا در پایان بتوانیم نقش موثری در ارتقای صنعت بیمه داشته باشیم.
در ادامه آقای دکتر نورعلیزاده اظهار داشتند که در دنیای امروز، تبادلات اجتماعی بسیار پررنگ‌تر از تبادلات اقتصادی شده است و بحث Cobranding می‌تواند پر اهمیت باشد. لذا حضور نهادهای معتبری چون سندیکای بیمه‌گران، پژوهشکده بیمه و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به اعتبار این کنفرانس در صنعت بیمه می‌افزاید و حضور و مشارکت شرکت‌های بیمه را افزایش می‌دهد.
گفتنی است فرصت ارائه تجارب مدیریتی تا 15/07/95 تمدید شده است و علاقمندان می‌توانند تجارب مدیریتی خود را به آدرس (irimc.insurance@pii.ir) ، دبیرخانه کارگروه بیمه ارسال نمایند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.