کارنامه شرکتهای بیمه در سال 96 را در شش شاخص ببینید -- صدرنشینی پاسارگاد در جدول فروش عمر -- جهش بیمه دی و پیشی گرفتن از البرز + جداول

12-15-2018 08:30:39
نکته قابل توجه در رتبه بندی شرکتهای بیمه بر اساس حق بیمه تولیدی ، پیشی گرفتن بیمه دی از بیمه البرز است که به نظر می رسد تمدید قرارداد طرح جبران در بیمه دی صورت گرفته است.- شرکت بیمه پاسارگاد با رشدی 67 درصدی نسبت به سال 95 صدر جدول فروش بیمه های عمر را به خود اختصاص داده و بیشترین سهم بازار یعنی بیش از 17 درصد را از ان خود کرده است.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از ریسک نیوز،  بر اساس انتشار سالنامه آماری سال 96 عملکرد شرکتهای بیمه در رشته های مختلف مشخص شد.

نکته قابل توجه در رتبه بندی شرکتهای بیمه بر اساس حق بیمه تولیدی ، پیشی گرفتن بیمه دی  از بیمه البرز است که  به نظر می رسد تمدید قرارداد طرح جبران در بیمه دی و  ادامه همکاری بنیاد شهید با این شرکت بیمه ای در جهش پرتفوی بیمه دی . رشد 285درصدی ان اثرگذار بوده است.

 بر اساس بررسی امار عملکرد شرکتهای بیمه در حق بیمه تولیدی همچنان بیمه ایران با رشدی 8.1 درصدی در صدر پرفروش ترین ها قرار دارد این در حالی است که رئیس کل بیمه مرکزی در مجمع بیمه ایران اصلاح ترکیب پرتفوی این شرکت بیمه ای را خواستار شده و اذعان داشته که برای جبران کسری ذخائر و زیان انباشته لازم است که بیمه ایران در پذیرش ریسک دقت نظر داشته باشد.
پس از بیمه ایران بیمه آسیا و البرز با فاصله ای اندک قرار دارند.

در این میان بیمه میهن با کاهش 14 درصدی حق بیمه تولیدی در رتبه 21 قرار گرفته که نشان می دهد به دلیل وضعیت بیمه میهن و کاهش توانگری مالی در سال 95 این شرکت در راستای برنامه ترمیم مالی کاهش و احتیاط در فروش را در دستور کار قرار داده است.

نگاهی به سهم بازار شرکتهای بیمه در سال 96 نشان می دهد ، رابطه تنگاتنگی در میان شرکتهای بیمه در کسب سهم بازار بیشتر وجود داشته است که البته رقابت بر سر سهم بازار و ولع جذب پرتفوی برای نشان داده سود بالاتر و کارنامه به ظاهر درخشان دوران مدیریتی اگر با در نظر گرفتن ارزیابی ریسک و رعایت نرخ فنی نباشد پس از مدتی و در زمان سررسید تعهدات شرکت را با مشکل رورو خواهد کرد .

نکته قابل تامل دیگر این است که اغلب پرتفوی های حاصله توسط بیمه گران به دلیل عدم وصول به موقع در سرفصل بدهکاران حق بیمه می نشیند در حالیکه هنوز نقدینگی وارد شرکت نشده و عدم وصول مطالبات در اینده شرکت بیمه را دچار ریسک نقدینگی خواهد کرد.
 چالش  مطالبات معوق و عدم ذخیره گیری برای انها سبب شده که  صنعت بیمه از کسری ذخائری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان رنج برد.



با توجه به تکلیف برنامه ششم توسعه در خصوص ضرورت رشد ضریب نفوذ بیمه های زندگی عملکرد شرکتهای بیمه نشان می دهد این رشد همچنان به صورت لاکپشتی در حال انجام است .

شرکت بیمه پاسارگاد با رشدی 67 درصدی نسبت به سال 95 صدر جدول فروش بیمه های عمر را به خود اختصاص داده و بیشترین سهم بازار یعنی بیش از 17 درصد را از ان خود کرده است ، معصوم ضمیری ، مدیر عامل بیمه پاسارگاد پیش ازین خبر داد که برای شفافیت در مسیر فروش بیمه های زندگی پیشنهاد تفکیک شرکت بیمه پاسارگاد به دو شرکت عمر و غیر عمر را به بیمه مرکزی ارایه دادیم تا مجوزهای لازم را اخذ کنیم.

رتبه دوم جدول به بیمه ایران با رشدی 11 درصد نسبت به سال 95 اختصاص دارد که سهمی بالغ بر 12 درصد از بازار بیمه عمر را داراست  و پس از ایران معین شرکت بیمه کارافرین در رتبه چهارم قرار گرفته است.

در میان شرکتهای دولتی واگذار شده بیمه دانا بیشترین حق بیمه تولیدی در  بیمه های عمر را داشته است.

نکته قابل توجه ان است که بیمه دی با وجود افزایش سهم بازار ولی در حوزه فروش بیمه های عمر رشد منفی 64درصدی را تجربه کرده که نشان می دهد می دهد افزایش سهم بازارش از محل بیمه درمان و ثالث بوده است.
 بیمه اسماری نیز که تمرکز اصلی فروشش را در بیمه های درمان قرار داده با وجود ارائه برخی طرح ها در حوزه فروش بیمه عمر در سال 96 رشد منفی 20.9درصدی را تجربه کرده است.

اما نکته ای که در خصوص چالش فروش بیمه های عمر همچنان در صنعت بیمه مغفول مانده عدم تفکیک واقعی حسابهای عمر و غیر عمر است که در صورت عدم اجرای ان توسط شرکتهای بیمه و صرف وجوه و منابع حاصل از بیمه های عمر در پرداخت خسارات ثالث و ... به جای سرمایه گذاری در محلهای سوداور می تواند به زودی در صنعت بیمه تنش افرین شود.

 

رتبه بندی صنعت بیمه بر اساس حق بیمه تولیدی بیمه عای غیر زندگی نیز به شرح زیر است:


تعداد بیمه نامه های صادره شرکتهای بیمه بر اساس سالنامه اماری سال 96 نشان می دهد،بیمه ایران با رشدی 10 درصدی همچنان در صدر جدول جای دارد ، بیمه اسیا با رشدی 17درصدی در رتبه دوم و بیمه معلم با رشدی 23 درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بررسی تعداد بیمه نامه های صادره رشته زندگی صنعت بیمه در سال 96 ، پاسارگاد را همچنان با رشدی 11.20 درصدی صدرنشین قرار داده است که پس از ان با فاصله قابل توجهی بیمه ایران قرار دارد.


در جدول تعداد بیمه نامه های صادره در رشته های غیر زندگی در سال 96 نیز بیمه ایران ، اسیا و معلم جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.