عبور بیمه ایران از بحران ها

02-19-2019 08:37:55
آیین- آقای پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در دیدار معاون وزیر اقتصاد با مدیران بیمه ایران با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این شرکت، طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای خستگی ناپذیر مدیران، کارکنان و شبکه فروش بیمه ایران، با تاکید بر اینکه مدیران و همکاران بیمه ایران با تمام وجود و با تکیه بر اخلاق و تعهد عمیق سازمانی برای خدمت به مردم، میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، گفت: با توجه به همین پشتوانه قوی و محکم بیمه ایران توانسته است از بسیاری از بحران هایی که با آنها روبرو بوده، عبور کند.

به گزارش سایت تحلیلی-بری آیین و به نقل از بیمه ایران؛ آقای پورکیانی با اشاره به دغدغه مشترک معاون وزیر اقتصاد و مدیران بیمه ایران برای یافتن راه حل هایی به منظور رفع موانع و بحران های این شرکت دولتی، برخی از مشکلات  بیمه ایران را ناشی از مسائل مربوط به مسوولیتهای اجتماعی و تکالیف برون سازمانی دانست که بر شرکت تحمیل شده و افزود : برای رفع مشکلات شرکت، از سال ۹۵ که شروع به کار کردیم اولویت هایی را تعیین کرده ایم که مهمترین آنها کنترل نقطه سر به سر بوده است که متاسفانه در صنعت بیمه این نقطه سر به سر را تاکنون به دست نیاورده اند، ولی ما این نقطه را در بیمه ایران به صورت کلی و نیز در تک تک رشته ها به دست آورده‌ایم چرا که تعیین این نقطه اجرای فرآیند مدیریت ریسکی را جهت می‌دهد.

پورکیانی گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات بیمه ایران ایجاد شفافیت و سلامت اداری بود. معضل بدهکاران که از دغدغه های بزرگ صنعت بیمه است را با برنامه ریزی و کاهش وصول مطالبات ساماندهی کرده، اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه های زندگی، مدیریت بهینه صدور و پرداخت خسارت و افزایش فروش نقدی نیز از دیگر برنامه های کلان و دشواری بود که در دوران مدیریت جدید به اجرا گذاشته شده است.

مدیرعامل بیمه ایران در باره اصلاح پرتفوی شرکت توضیح داد: حدود ۵۶ درصد از زیان انباشته ای که بیمه ایران دارد مربوط به رشته ثالث، ۲۴ درصد مربوط به رشته درمان و ۲۰ درصد مربوط به سایر رشته ها است. بنابر این بزرگترین مشکل شرکت نیز در رشته ثالث است که اجباری و تکلیفی بوده و ما نمی توانیم انتخاب ریسک کنیم و طبق قانون مکلفیم تحت هر شرایطی صدور بیمه نامه را در این رشته انجام دهیم. اما، در رشته درمان که امکان انتخاب ریسک وجود دارد و از سال ۹۰ علیرغم زیاندهی رو به افزایش بود، توانستیم شرکت را از حالت پرتفوی محوری و فروش غیرمتکی به موازین فنی خارج کنیم.

 مدیرعامل بیمه ایران از جمله اقدامات شرکت طی ۲ ماه اخیر جذب حدود ۴۰۰۰ نیروی تازه نفس متقاضی فعالیت در فروش بیمه های زندگی برشمرد و ابراز امیدواری کرد این افراد پس از آموزش روانه بازار شده و افزود: سال آینده را سال انقلاب در بیمه های زندگی بیمه ایران نامگذاری کرده ایم.

وی میزان رشد فروش بیمه ایران در رشته بیمه های زندگی را در سال ۹۶ معادل ۱۱ درصد و در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ درصد اعلام کرد و گفت: به این ترتیب سهم بیمه های زندگی در کل پرتفوی بیمه ایران که در ۱۲ سال اخیر حداکثر ۵ درصد بوده را موفق شدیم در سال جاری به ۸ درصد برسانیم.

مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: در ۸ ماه امسال رشد حق بیمه تولیدی بیمه ایران ۲۹ درصد بوده است. برای اولین سال کنترل رشد خسارت ها به خوبی اعمال شد و بیش از ۳ درصد رشد نداشت. نقطه سر به سر بیمه ایران در ۱۰ ماهه امسال به ۶۹ درصد کاهش یافت، در حالی که سال قبل ۷۹ درصد بود. همچنین، امسال موفق شدیم تعداد بدهکاران شرکت که مشکلی برای بیمه ایران بوده است را ۱۲ درصد کاهش دهیم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.