استقرار یک سیستم کنترلی جدید «درون شرکت های بیمه» برای جلوگیری از پرداخت خسارت های جعلی

02-23-2019 11:49:50
آیین- با رسیدن خسارت های ساختگی به حدود ۲۰ درصد کل خسارت های پرداختی بیمه های شخص ثالث، ظاهرا مسئولان به فکر پیدا کردن راهکاری برای کاهش این حجم از هدررفت سرمایه افتاده اند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، دریافت خسارت های تقلبی با مستندات ساختگی، مدتهاست که به یک معظل در صنعت بیمه تبدیل شده است. این موضوع در بیمه های شخص ثالث بسیار حادتر است، چون اغلب اثبات جعلی بودن حادثه در تصادف های اتومبیل سخت است.

بیمه گران که خود سالهاست از این موضوع گلایه دارند، پیش بینی می کنند با راننده محور شدن بیمه نامه شخص ثالث، تا حدی بتوان این خسارات جعلی را کاهش داد.

رئیس کل بیمه مرکزی اما از برنامه ریزی تازه ای برای کنترل این خسارت ها خبر داده است. غلامرضا سلیمانی امیری که معتقد است مراحل ایجاد حادثه جعلی تا دریافت خسارت آن از یک شرکت بیمه «کار یک نفر نیست» و «بخش های دیگری هم به آنها کمک می کنند»، از ایجاد یک سیستم کنترلی «درون شرکت های بیمه» برای جلوگیری از این گونه تخلفات خبر داده است.

به گفته او، طبیعی است که وقتی یک سانحه غیرواقعی ایجاد می شود، ممکن است افراد مختلف در آن دست داشته باشند. او اما در واکنش به این اظهار نظر که «گفته می شود نقش شرکت های بیمه در تشکیل تیم های دریافت خسارت جعلی هم کم نیست» گفت: نمی دانم؛ نمی شود از الان در این باره اظهار نظر کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین این خبر را اعلام کرد که «در حال ایجاد سیستمی در شرکت های بیمه هستیم تا جلوی تخلفات احتمالی درون شرکت ها را بگیرد.»

سلیمانی امیری بدون این که درباره جزئیات این سیستم اطلاعی بدهد، تاکید کرد که «ایجاد چنین سیستمی، اجازه نخواهد داد سودجویان به راحتی از تصادفات غیر واقعی استفاده و مدرک سازی کرده و در نهایت خسارت دریافت کنند.»

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.