شرکت‌ها تمایل چندانی به فروش بیمه‌نامه عمر و زندگی ندارند

05-14-2019 08:54:49
آیین- " مدیرعامل بیمه کارآفرین اعلام کرد که از بیمه نامه‌های زندگی استقبال می‌کند و این بخش از بیمه نامه‌ها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند که همین موضوع عامل اصلی عدم تمایل شرکت‌های بیمه‌ای برای ورود به این بخش است. "

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از   چابک‌آنلاین، محمد حیدری ضمن بیان اینکه از بیمه نامه های زندگی در شرکت بیمه کارآفرین بسیاراستقبال می شود گفت در حال حاضر بیمه مرکزی در رصد این بخش  جدی شده و از آنجاییکه شرکت بیمه کارآفرین یک شرکت صددرصد خصوصی است سهامداران آن نیزبسیار نگران و پیگیرهستند.

وی افزود:  من به عنوان مدیرعامل ماهانه به سهامداران گزارش می دهم، یعنی اگریک ماه ۲۵ میلیارد اندوخته اضافه شده باشد و ماه بعد ۲۳ میلیارد شود، باید گزارش عملکرد آن را به سهامداران بدهم.

مدیرعامل  شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: رصدی که بیمه مرکزی در صورت های مالی اعمال می کند درسال های قبل نبود، در سال های گذشته شرکت ها ذخیره نمی گرفتند، در حال حاضر شرکت ها ی بیمه نگران این هستند که نتوانند این پول را حفظ کنند زیرا شرکت های بیمه باکمبود نقدینگی مواجه هستند و ممکن است به این پول دست بزنند ویا درسرمایه گذاری نتوانند خوب بهره برداری کنند.

 حیدری عنوان کرد: نگهداری از این سرمایه مراقبت می خواهد ودر این حوزه  باید یک تیم سرمایه گذاری قوی داشت که دائم بازار سرمایه را رصد کند زیرا یک بخشی از این مبلغی که از مردم گرفته می شود رابایدسرمایه گذاری کرد.

وی تصریح کرد: دربخش بیمه گری هم مانند حوزه های دیگرنیست که شرکت ها درقیمت دادن خودزنی می کنند، اصول اکچوئری حاکم است و بیمه مرکزی با اینکه بازارتعرفه نیست، روی آن حضور داردومحاسبات را کنترل می کندبه  همین دلیل  شرکت ها تمایل چندانی به بیمه نامه عمرو زندگی ندارند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین در خصوص برآورد خسارت بیمه کارآفرین در سیل اخیر اظهارکرد: شرکت بیمه کارآفرین اعتقادی به بیمه نامه های گروهی، که یک شهر و یا یک روستا را بیمه کند ندارد و خلاف اصول بیمه گری می داند در نتیجه اصلا وارد این بازار نشده  و پوشش بیمه ای خیلی کمی هم داشت.

حیدری افزود: حداکثر برآورد ما یک میلیارد تومان  است .تعدادی پروژه مهندسی داشتیم که زیر آب رفته   و یک خط آهن است که منتظریم آب فروکش کند، باید ببینیم نیاز به بازسازی دارد یا آسیبی ندیده است.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.