دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع پژوهشگران صنعت بیمه: سهم خواهی غیرمنطقی از صنعت بیمه ترمز ضریب نفوذ بیمه است

12-14-2021 08:31:27
آیین- نگاه سوداگرانه و توقعات نابجای مالی از صنعت بیمه از سوی نهادهای مختلف با هدفگذاری افزایش ضریب نفوذ بیمه در تضاد است و این رویه باید متوقف شود.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که به مناسبت آغاز هفته پژوهش در نشست ویژه پژوهشکده بیمه حضور داشت با اعلام این مطلب افزود: منابع صنعت بیمه متعلق به بیمه گذاران است و نگاه سودجویانه به بهانه کسری بودجه برخی دستگاه های اجرایی و همچنین صدا و سیما به امنیت روانی جامعه لطمه خواهد زد.
رئیس کل بیمه مرکزی روند سهم خواهی از منابع ناشی از دریافت حق بیمه به خصوص در رشته شخص ثالث را نگران کننده توصیف کرد و از قانونگذاران خواست تا در راستای صیانت از حقوق بیمه گران و بیمه گذاران به این حوزه ورود کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک هفته پژوهش از مجموعه پژوهشی صنعت بیمه به عنوان معاونت چابک نهاد ناظر صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: ارتباط بین پژوهشکده و سایر ارکان صنعت بیمه بر مدار منطق و تخصص گرایی است و پژوهشکده بیمه از این منظر به عنوان مغز متفکر صنعت بیمه عمل می کند.
رئیس شورای عالی بیمه با اعلام رضایت از عملکرد پژوهشکده بیمه در پیشبرد اهداف عالی صنعت از برپایی شکوهمند همایش بیمه و توسعه به عنوان یک اتفاق بزرگ علمی نام برد و افزود: هم اندیشی در فضای حقیقی و مجازی، نیاز امروز صنعت بیمه به شمار می رود و موفقیت کمی و کیفی این همایش می تواند به عنوان یک الگوی مهم مورد توجه نهادها و سازمان های دیگر قرار گیرد.
دکتر سلیمانی، حمایت از پژوهشکده را زمینه ساز بهره وری از سرمایه های فکری و سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: بیمه مرکزی برای حمایت از اهداف پژوهشی آمادگی کامل دارد و از برنامه ریزی برای افزایش ضریب بهره وری و کاهش ریسک های موجود استقبال می کند.
وی از ضرورت تکمیل سامانه های پژوهشکده سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این زیرساخت ها، فضا برای ورود نسلی پویاتر و نواندیش تر فراهم شود.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از مسئولان و سیاستگذاران پژوهشکده بیمه خواست تا با تقویت ارتباطات برون سازمانی، بخش آموزش، روش های جدید محاسبه ریسک و بهبود فرایندهای بهره وری، بیش از پیش به ارتقای صنعت بیمه کمک کنند.
شایان ذکر است در این نشست که اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، رئیس و مدیران پژوهشکده بیمه و جمعی از مدیران و پژوهشگران صنعت بیمه حضور داشتند تنی چند از پیشکسوتان و کارشناسان این صنعت به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.