بيمه گران بريتانياي موظف به پرداخت ادعاهاي جعلي شدند

2016-08-09 11:31:30

آیین- داداگاه عالي در بريتانيا طي حكمي اعلام كرد كه شركت هاي بيمه در اين كشور بايد تمامي خسارت ادعاهاي ارائه شده را پرداخت كنند، حتي اگر مدارك كافي جهت اثبات درستي اين ادعاها وجود ندارند.

 

 

 به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از صنعت بیمه، بیزینس اینشورنس نوشت: دادگاه عالي بريتانيا دستور داد بيمه گران فعال در اين كشور بايد تمامي خسارت هاي مالي ادعاهاي مطرح شده را پرداخت كنند، حتي اگر بيانيه اشتباه پشت اين ادعاها وجود داشته باشد.

 

در گزارش انجمن بیمه گران بریتانیا كه در گذشته منتشر شده، آمده بود تقلب در بیمه اتومبیل به اولین نگرانی در این صنعت تبدیل شده است و هر روز تقریبا 500 نفر برای دریافت خسارت، در پرونده های خود دروغ می نویسند. طبق اين گزارش، در سال 2013 میلادی، در هر هفته شرکت های بیمه سه هزار و 500 پرونده جعلی دریافت کرده اند. این پرونده ها عموما با اطلاعات نادرست، باز و تکمیل شده اند و فرآیند تایید آنان کار بسیار دشواری را طلب می کند.

 

همچنین در زمان خرید بیمه نامه ها اطلاعات مهم برای تعیین قیمت اصلی حق بیمه ارائه نمی شود چرا که در صورت ارائه اطلاعات جامع و دقیق، میزان حق بیمه با افزایش چشمگیری مواجه می شود.

 

اين در حالي است كه دستور دادگاه عالي اين كشور خلاف حكم هاي است كه دادگاه هاي عادي صادر مي كنند. در اين گزارش آمده است كه طبق قانون بيمه 2015 در اين كشور كه از ماه آينده ميلادي اجرايي مي شود،‌ شركت هاي بيمه موظف به پرداخت ادعاهاي جعلي نيستند و پرداخت چنين خسارت هاي مشمول داشتن سه شرط است.

 

شركت هاي بيمه مي توانند چنين پرونده هاي را براي رسيدگي و تاييد صحت آن به دادگاه هاي عالي بفرستند.

 

در سال گذشته بیمه گران در بریتانیا حدود 118 هزار و 500 ادعای خسارت دریافت کرده اند که یا دروغ بودند و یا در مقیاس آنان اغراق شده بود. این در حالی است که میزان ارائه خسارت های دروغین در بخش بیمه اموال در قیاس با سال 2012 که به رقم 137 میلیون پوند رسیده بود،‌ کاهش یافته است.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.