رئیس‌کل بیمه مرکزی: بیست درصد از پرتفوی صنعت بیمه در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری شده است

11-28-2019 09:12:35
آیین- " حضور شصت درصدی صنعت بیمه در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، نشانه اراده این صنعت برای حضور گسترده‌تر در بازارهای مالی کشور است. "

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی واحدهای صنعتی، مسکونی، تولیدی و تجاری در معرض ریسک قرار دارند و اطمینان‌بخشی به صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان بر عهده صنعت بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که شاخص توسعه‌یافتگی با افزایش ضریب نفوذ بیمه، نسبت مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر جامعه به لحاظ فرهنگی و زیرساخت‌های دیگر پیشرفته‌تر باشد، رشد صنعت بیمه نیز بالاتر خواهد بود.
وی افزود: بیمه مرکزی زمینه‌های کافی را برای حضور بازیگران بیمه‌ای در صحنه بازار سرمایه را فراهم کرده و این روند در آینده نزدیک با شتاب بیشتری روبرو خواهد شد.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از رویکرد خصوصی‌سازی در صنعت بیمه و جذب سهامداران بخش خصوصی، تصریح کرد: زمانی صد در صد صنعت بیمه در اختیار دولت بود و حالا سهم دولت کمتر از یک سوم است.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر نقش دولت در اقتصاد کمرنگ‌تر شود، رشد صنعت بیمه بیشتر خواهد شد.
دکتر سلیمانی با اعلام این مطلب که صنعت بیمه به سمت تخصصی‌تر‌شدن پیش می‌رود، اظهار داشت: جمع‌آوری پول‌های خرد مردم در قالب حق بیمه در بانک‌ها و نهادهای پولی و بازار سرمایه از ماموریت‌های اصلی به شمار می‌رود.
رییس شورای عالی بیمه از حضور بیمه مرکزی در هیات موسس به عنوان یکی از اعضای اصلی خبر داد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تکالیف مهمی بر عهده صنعت بیمه گذاشته شده و امیدواریم با کمک نهادهای ذیربط، ارتقای کمی و کیفی نظام جامع صنعت بیمه به طور کامل محقق شود.
وی در پایان از این نمایشگاه به عنوان یک فرصت بزرگ برای تعامل صنعت بیمه و نهادهای پولی و مالی یاد کرد و گفت: در سال گذشته بیست درصد از حق بیمه‌های تولیدی صنعت بیمه به بازار سرمایه منتقل شده است.

دسته بندی:
دیدگاهها

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.