عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: وضع مالیات بر ارزش افزوده بیمه، رغبت مردم به خرید بیمه را کم میکند

09-18-2019 14:27:21
آیین- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شرایط فعلی کشور، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه را رد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علیرضا ابراهیمی با اشاره به موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه،گفت: یکی از مشکلات کشور بحث پوشش بیمه‌ای است که هنوز بیمه نتوانسته به صورت مطلوب در سبد خانواده ها بیاید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی که بیمه آن چنان مورد اقبال مردم قرار نگرفته است اخذ مالیات از آن که در واقع باعث عدم رغبت بیشتر مردم به خرید بیمه به دلیل گرانی آن می شود کار اشتباهی است. بنابراین اخذ مالیات ارزش افزوده از بیمه نمی‌تواند کارساز باشد و طی شرایط فعلی حتی می‌تواند آسیب رسان هم باشد.

ابراهیمی، نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه می تواند  صنعت بیمه را تضعیف کند، گفت: ما امروز می‌دانیم که کشور باید پایه‌های مالیاتی خود را تقویت کند، اما نباید به هر قیمتی هم به دنیال اخذ مالیات باشیم چرا که مردم باید اثرات بیمه را در زندگی خود ببینند.

این نماینده مجلس بیان داشت: با شرایط فعلی که امروز ما در کشور داریم، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه نمی‌تواند موثر باشد، بنده با اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش بیمه بسیار مخالف هستم و این مسئله باید در مجلس بررسی شده و از متن قانون حذف شود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به صندوق حوادث طبیعی تاکید کرد: اگر صندوق‌ها بتوانند خوب مدیریت شوند قطعا می‌توانند به نفع مردم حرکت کند.

وی تاکید کرد: صندوق حوادث طبیعی می‌تواند در جبران خسارات وارده بر مردم در حوادثی چون سیل و زلزله بسیار کمک رسان باشد لذا در حال حاضر ما از جمله کشور‌هایی هستیم که بیشترین بلا‌های طبیعی را داریم بنابراین اگر صندوق‌هایی، چون صندوق حوادث طبیعی به درستی عمل کنند مشکلات مردم در زمان وقوع حادثه به نصف خواهد رسید

دسته بندی:
دیدگاهها

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.