پژوهشکده بیمه بازوی قدرتمند علمی صنعت به شمار می رود

09-22-2019 08:34:56
آیین- " دکتر غلامرضا سلیمانی: پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی علمی صنعت بیمه می تواند در توسعه صنایع دیگر نیز نقش مهمی را ایفا کند. "

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای هیات امنای پژوهشکده بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بسیاری از صنایع کشور با ماموریت ها و ظرفیت های صنعت بیمه آشنایی کافی ندارند و همین مشکلاتی را در حوزه پوشش های ناکافی بیمه‌ای برای حجم ارزش دارایی‌های واقعی این صنایع به وجود می آورد.
وی افزود؛ اگر شرکت های بیمه ای با اصول مدیریت ریسک و نقش ضریب امنیتی در کاهش حق بیمه آشنایی داشته باشند دوران جدیدی در تعاملات صنعت کشور و صنعت بیمه آغاز خواهد شد
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که بیش از یکصد و چهل هزار نفر به صورت مستقیم درصنعت بیمه فعالیت می کنند، آینده صنعت را بسیار روشن ارزیابی کرد و گفت: مدیریت مباحث دیجیتالی بلاک چین ها و استارت آپ ها در صنعت بیمه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه عمیق دارد و دستیابی به ضریب نفوذ هدف گذاری شده در گرو توسعه دیجیتالی است.
دکتر سلیمانی با بیان این مطلب که نوسانات ارزی – ریالی و مسائل تورمی، مانع افزایش سریع ضریب نفوذ بیمه های زندگی خواهد بود، تصریح کرد: صنعت بیمه می تواند با استفاده از روش ها و راهکارهای علمی و عملی که توسط پژوهشکده بیمه طراحی می شود از این چالش عبور کند.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت برون سپاری بخشی از فعالیت‌های پژوهشکده به سندیکای بیمه گران، انجمن‌های حرفه‌ای و تخصصی و نظایر آن، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای تعامل در صنعت بیمه در رشد و توسعه آن تاثیر بسیاری دارد و پژوهشکده بیمه می‌تواند با واگذاری بخشی از مسئولیت ها بر مباحث و ماموریت های اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشد.
وی ارتباط پژوهشکده با دانشگاه‌ها و شرکت‌های بیمه ای را ضروری توصیف کرد و ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع بالای تخصصی، گفت: پایان نامه های دانشجویی می توانند هزینه های پژوهشی را در حوزه صنعت بیمه به حداقل برسانند.
گفتنی است در آغاز این نشست دکتر حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه گزارش کاملی از عملکرد پژوهشکده بیمه در سال گذشته این مرکز علمی صنعت بیمه را به رئیس کل بیمه مرکزی و اعضای هیئت امنا ارائه کرد.

دسته بندی:
دیدگاهها

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.