دستاوردهای همایش "ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای شبکه فروش" از زبان دکتر نوتاش دبیر همایش

2016-08-10 05:52:13

آیین- انجمن حرفه ای صنعت بیمه همایش "ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای شبکه فروش" را در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار کرد.

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین به نقل از انجمن حرفه ای، پس از برگزاری نخستین همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه با موضوع "ارتقاء توانمندی های حرفه ای شبکه فروش" در شهر تبریز، گفتگویی با دکتر نوتاش، دبیر این همایش انجام شد تا دستاوردهای همایش و برنامه های آتی انجمن در خصوص برگزاری سایر همایش ها مشخص شوند. دکتر نوتاش در خصوص هدف از برگزاری این گونه همایش ها در خارج از تهران اظهار داشت، همایش ها و آموزش های بیمه ای معمولاً در تهران متمرکز بوده است و با توجه به اینکه جایگاه صنعت بیمه ایران همچنان در جهان چندان مناسب نیست و علیرغم تلاش هایی که در سنوات اخیر اتفاق افتاده است هنوز فاصله زیادی با میانگین های جهانی داریم، انجمن حرفه ای صنعت بیمه بر آن شد تا اقداماتی را برای ارتقا توان استانی عوامل صنعت بیمه، ترویج فرهنگ بیمه و افزایش صدور و فروش بیمه نامه در سراسر کشور انجام دهد. وی افزود، بنا داریم به سمتی حرکت کنیم که استانها از مجریان توانمند، متخصصین، مدرسین و سخنرانان حرفه ای در صنعت بیمه برخوردار شوند و هر زمان که نیاز بود بتوانند کارگاه های آموزشی و سمینارهایی تخصصی را در هر نقطه از کشور به صورت مستقل برگزار کنند و مرکز نیز سیاستگذاری، هدایت، نظارت و کمک کننده برای برگزاری اینگونه کارگاه ها،همایش ها و میزگردها باشد.
این همایشها در جهت توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه بوده و برای هریک از این همایش ها محوری مناسب باتوجه به مزیت ها و پتانسیل های موجود در هر منطقه و الویت های صنعت بیمه کشور انتخاب می شوند.
در اولین همایش که در شهر تبریز برگزار شد، تمرکز بر شبکه فروش شامل برخی کارکنان شعب، نمایندگان حقیقی و حقوقی بیمه، کارگزاران و بازاریابان بود. این همایش در سه پانل تخصصی آغار بکار کرد که دو پانل آن موضوعاتی را برای اولین بار درخصوص مباحث مالیاتی و کاربرد آن برای شبکه فروش و رفتار حرفه ای و قانونمدار شامل اجتناب از رقابت ناسالم ، نرخ شکنی و نیز جلوگیری از تخلفات و تقلبات ارائه دادند. از ویژگی این پانل ها بخش پرسش و پاسخ بود که شرکت کنندگان با مباحث مالیاتی، اقدام به موقع در ارائه اظهارنامه، چگونگی تنظیم آن و نیز جرایم مربوط به این حوزه آشنا شدند در پانل اول نیز که در گذشته در نشست ها و همایش های قبلی به آن پرداخته شده بود موضوعات بازاریابی و مشتری مداری در دو قسمت علمی و حرفه ای و مهارتی مورد بحث قرار گرفت.
در این همایش حدود 300 نفر حضور داشتند که قریب به 70 درصد آن ها از استان های شمالغرب کشور (آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان) بودند. بیشترین شرکت کنندگان گروهی به ترتیب متعلق به بیمه معلم(70 نفر) ،بیمه ملت (60 نفر)، بیمه نوین (43 نفر)، بیمه ایران (30 نفر)بودند و سایر شرکت های بیمه و کارگزاری ها نیز از این همایش استقبال کردند.
این همایش با همت انجمن حرفه ای صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد. بدنبال برگزاری این همایش یک روزه و با توجه به محدودیت زمانی همایش، اقدام به برگزاری کارگاههایی با این موضوعات به صورت مفصل تر خواهیم نمود که این امر مهارت های تخصصی تری را برای علاقه مندان به همراه خواهد داشت.
مدیر همایش ارتقا توانمندی های شبکه فروش، اظهار داشت، در مجموع با توجه به نظرات شرکت کنندگان در همایش، این افراد از نحوه برگزاری و کم و کیفیت همایش رضایت داشتند.
دکتر نوتاش در خصوص برنامه های آتی انجمن در این حوزه گفت، تا پایان سال 95 در نظرداریم دو الی سه همایش در سایر شهرها با موضوعات مختلف برگزار کنیم. این اقدامات در سال 95 جنبه ی آزمایش و پایلوت داشته و پس از تحلیل آنها با برنامه ریزی دقیق تر و انتخاب موضوعات کارآمد از سال آتی در هر فصل یک همایش برگزار خواهد شد تا اینکه در هر سال حداقل یک همایش در هر استان برگزار شود. وی افزود در تهران نیز تمرکز بر برگزاری همایش های تخصصی و ملی خواهد بود. مدیر همایش در خصوص دعوت از سخنرانان و متخصصین خارجی گفت، بسته به نیاز از متخصان خارجی برای حضور در همایشها می توان بهره گرفت اما تا جایی که امکان دارد درصدد هستیم افراد توانمند و حرفه ای اعم از دانشگاهی یا باتجربه را در صنعت بیمه شناسایی و تجارب و توانمندی های فنی آن ها را در صنعت به اشتراک گذاریم.
مدیر همایش ارتقا توانمندی های شبکه فروش به مزیت های موجود در استان ها اشاره کرد و گفت، کشور ایران با توجه موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و جمعیتی خود دارای پتانسیل های بسیاری در بیمه های انرژی، کشاورزی، زندگی، اعتباری و ... می باشد که تمرکز و توجه به آنها از جانب صنعت بیمه بسیار ناچیز بوده است. بعنوان مثال در بیمه های انرژی، هواپیما و کشتی، تا قبل از تحریم ها عمده بیمه نامه ها از خارج صادر می شد و بعد از تحریم بیمه گران به تکاپو افتاده و خلاء عدم حضور بیمه گران خارجی را تا حدودی پرکردند.
در بیمه های کشاورزی نیز به صورت محدود درصدی از محصولات تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد که تنها بخشی از خسارات را با توجه به بودجه دولت پرداخت کرده و سازوکار آن با شرکت های بیمه بازرگانی متفاوت است و زمینه برای فعالیت شرکت های بیمه در این بخش بسیار زیاد است.
در بیمه های زندگی هم علیرغم تلاش سال های اخیر شرکت های بیمه و نهاد ناظر، باز هم جای کار زیادی در این رشته وجود دارد.
در زمینه بیمه های اعتباری نیز کارچندانی صورت نگرفته است و بازار بکری در این رشته وجود دارد که با توجه به این مطالب برگزاری همایش های تخصصی کمک شایانی را به بازاریابی و صدور بیمه نامه و توسعه بازار صنعت بیمه در هر منطقه متناسب با شرایط خاص خود خواهد داشت.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.