سوال 42: بیمه نامه ی مرهونات صنعتی چیست و چه کسانی می توانند این بیمه نامه را خریداری نمایند؟

2016-08-15 03:32:01

آیین- آشنایی با بیمه های آتش سوزی، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.


به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، در حوادثی که در واحدهای صنعتی صورت می گیرد، شرکت های حقوقی و یا اشخاص حقیقی به علت آشنا نبودن با قوانین و مسئولیت حادثه با زیان و مشکل مواجه می شوند. در ادامه سوال یکی از بیمه گذاران، که توسط کارشناسان بیمه پاسخ داده شده است، قابل مشاهده است.

سوال 22: بیمه نامه ی مرهونات صنعتی چیست و چه کسانی می توانند این بیمه نامه را خریداری نمایند؟ در این بیمه نامه چه چیزی تحت پوشش قرار می گیرد؟

پاسخ: بیمه نامه های مرهونات صنعتی نوعی از بیمه نامه های آتش سوزی است که برای واحدهای صنعتی صادر می گردد بدین منظور که شرکت های حقوقی و یا اشخاص حقیقی وامی را که از بانک دریافت می نمایند برای ساخت و یا خرید ساختمان و یا ماشین آلات و یا لوازم و اثاثیه و یا موجودی در واحدهای تولیدی صرف می کنند. لذا در این مواقع بانک از وام گیرنده می خواهد که ساختمان، ماشین آلات و لوازم و اثاثیه و یا موجودی که با وام بانک خریداری شده است را تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی و در بعضی مواقع خطرات تبعی بطور مثال زلزله، طوفان، سیل و ... قرار دهد. در این نوع از بیمه نامه ها حتما نوع مورد بیمه می بایست واحدهای صنعتی بوده و همچنین دارای ذینفع بانک هستند. لازم بذکر است که این نوع از بیمه نامه ها بدون اجازه بانک فسخ و یا ابطال نمی گردند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.