عدم بیمه صاحب شناور یکی از دلایل رکود صیادی در کشور

2016-08-15 08:40:45

آیین- نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس با بیان اینکه عدم بیمه صاحب شناور یکی از دلایل رکود صیادی در کشور است، گفت: حذف دلالان با فرآوری ماهی به سادگی امکان پذیر است.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، احمد مرادی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره صادرات ماهی به طریق فرآوری و تن ماهی، گفت: ما یک سردخانه 2 هزار تنی ماهی  در جزیر ابوموسی داریم که متاسفانه از این سردخانه بهره برداری بهینه صورت نمی گیرد و این در حالی است که  با فرآوری ماهی به طریق کنسرو بدیهی است که حضور دلالان در این عرصه به پایان خواهد رسید  بنابراین باید تلاش شود که از تمام ظرفیت صید و  صیادی  در کشور  بهره ببریم تا بتوانیم صنعت صیادی و صادرات ماهی را رونق ببخشیم.

نماینده مردم بندر عباس ،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در  مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که ماهی به طریق فرآوری  نیز دربازار توزیع می  شود، صیاد ماهی را با بهای ناچیز به دلال  نمی فروشد  زیرا زمان کافی دارند که  ماهی را به طریق فرآوری و در شرایط بهینه و با ارزش افزوده به فروش برساند.

مرادی افزود:  صیادان در استان هرمزگان  با مشکلات عدیده ای روبرو  هستند بنابراین جا دارد دولت در راستای حمایت  از این قشر زحمتکش که با تلاش طاقت فرسا به صید ماهی می پردازند اقدامات بهینه ای  را  جهت ارتقای  صنعت صیادی تدارک ببینند.

 نماینده مردم بندر عباس ،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس با بیان اینکه  قایق صیادی حداقل  دو نفر سرنشین دارد و از سوی دیگر  موتور  لنج  10 الی13  نفر سرنشین دارد، ادامه داد: ملوانان با پیگیری های انجام شده بیمه می شوند اما صاحب شناور بیمه  نمی شود واین  امر انگیزه برای  خرید شناور  را کاهش می دهد .

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه استان هرمزگان در راستای فرآوری ماهی در کشور  پیش قدم است، یادآورشد: استان هرمزگان در زمینه فرآوری ماهی فعالیت های بهینه  داشته است و امید است که با یک برنامه ریزی تولیدی در این راستا  بسیار مثمر ثمر تر از  گذشته حرکت کنیم زیرا این امر می تواند برای ما در راستای فروش  ماهی به طریق ارزش افزوده نقشی مهم ایفا کند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.