دو بیمه جدید آماده ورود به بازار

2016-08-15 15:37:16

آیین- دو شرکت جدید بیمه جدید با طی مراحل اخذ مجوز، پذیره نویسی و تامین و تجهیز سرمایه آماده ورود به بازار صنعت بیمه کشور شدند وبر همین اساس طی ماه های آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز خواهند کرد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از ایبِنا، در حال حاضر به جز بیمه دولتی ایران، 22 شرکت بیمه خصوصی و 7 شرکت بیمه که تنها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجوز فعالیت دارند، در صنعت بیمه کشور فعال هستند. با این حال 2 شرکت بیمه حکمت صبا و شرکت بیمه دیگری وابسته به بانک قوامین که هنوز نام آن مشخص نشده در حال ورود به بازار صنعت بیمه کشور هستند.


شرکت بیمه حکمت صبا زیر نظر بانک حکمت ایرانیان یکی از این 2 شرکت است که ماه گذشته (26 تیرماه) پس از دریافت مجوزهای رسمی از بیمه مرکزی و بانک مرکزی، اقدامات مرتبط با پذیره نویسی خود را در فرابورس پایان داد.
بیمه حکمت صبا بعد از برگزاری مجمع موسس، به شکل قانونی در خواهد آمد و سپس بیمه مرکزی صلاحیت مدیران آن را تائید خواهد کرد.


در حالی که در سایت های مختلف خبری از مهدی سامری مشاور عالی سندیکای بیمه گران ایران به عنوان مدیرعامل یا عضو هیات مدیره شرکت بیمه حکمت صبا نام برده می شود اما وی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا این موضوع را گمانه زنی رسانه ها اعلام و تنها انجام مذاکرات مقدماتی با این شرکت را تائید کرد.


همچنین غلامحسین تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در نشستی خبری که در روز بیستم مردادماه داشت، درباره تاسیس شرکت بیمه تحت نظر این بانک گفت: اقدامات مقدماتی برای کسب مجوز از مراجع مختلف برای تاسیس این شرکت بیمه که هنوز نام آن مشخص نشده آغاز شده است؛ به دلیل آنکه باید سقف سهام مجاز آورده در شرکت های بیمه نیز رعایت شود در حال جلب نظر شرکایی به همراه بانک قوامین برای تاسیس این شرکت هستیم.


نتاج با بیان اینکه مراحل اخذ مجوز این شرکت در حال پیگیری است، گفت: تامین و تجهیز سرمایه این شرکت بیمه صورت گرفته است.
به نظر می رسد با توجه به تامین و تجهیز سرمایه و همچنین پذیره نویسی انجام شده به زودی تعداد شرکت های بیمه فعال در کشور به 32 شرکت افزایش پیدا کند.


براساس آئین نامه 90، بیمه مرکزی باید صلاحیت عمومی، حرفه ای، تجربه حرفه ای مفید، تجربه بیمه ای و تجربه مدیریتی اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و معاونین (فنی و مالی) شرکت های بیمه را مطابق با معیارهای خود تائید کند. همچنین هر شرکت بیمه برای تاسیس خود نیاز به 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد و باید براساس قواین حاکمیت شرکتی میزان سهم افراد حقیقی و حقوقی در آن رعایت شود.


به طور طبیعی روند تاسیس و راه اندازی شرکت های بیمه با توجه به قوانین بیمه مرکزی و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار به سه تا چهار ماه زمان نیاز خواهد داشت.
آمار عملکرد صنعت بیمه کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می دهد ۴۵.۲ درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص داشته و سهم بيمه زندگي به میزان ۱۴.۸ درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار رسيده است.


همچنین براساس اعلام بیمه مرکزی، حدود ۳۷.۴ درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه درمان پرداخت شده و ۳۶.۶ درصد از خسارت هاي پرداختي به بيمه شخص ثالث و مازاد اختصاص داشته است. همچنین سهم بيمه زندگی نیز به حدود ۷.۸ درصد از خسارت های پرداختي بازار بيمه رسید. شركت‌هاي بيمه حدود ۳۲.۷ هزارميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت کردند كه در مقايسه با سه ماهه منتهی به خرداد ۱۳۹۴، ۳۲.۹ درصد رشد نشان مي‌دهد. ۵۴.۴ درصد از خسارت هاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شده و شركت هاي بيمه در حدود ۶.۹ ميليون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶.۸ درصد رشد داشته است.


این آمارها به خوبی نشان می دهد شرکت های جدید بیمه ای که قصد ورود به بازار را دارند، برای موفقیت باید طرح و برنامه جدیدی برای ارائه داشته و بتوانند کیک بیمه را افزایش دهند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.