سوال50/ برای کارگران شهرداری، چه بیمه مسئولیتی باید اخذ شود!؟
آیین- آشنایی با بیمه های مسئولیت و حوادث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.
به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، در روابط فی مابین کارفرما و کارکنان (مخصوصا پس از وقوع حادثه)، بیمه های مسئولیت نقش مهمی را ایجاد می کنندو در صورتی که کارفرمایان از این بیمه نامه به درستی استفاده کنند و به شرایط آن آگاه باشند، می توانند ضمن حفظ کسب وکار خود، از کارکنان و کارگران شان نیز حمایت موثری به عمل بیاورند. در ادامه سوالی در باره بیمه مسولیت ی کارفرما درقبال کارکنان قابل مشاهده است . این سوال را شهرام تجزیه چی کارشناس صنعت بیمه پاسخ می دهد.
سوال: برای کارگران شهرداری، چه بیمه مسئولیتی باید اخذ شود!؟
پاسخ :
مطابق ماده ی 12 قانون مسئولیت مدنی، کارفرمایان مشمول قانون کار مسئول خسارتی هستند که کارکنان به اشخاص ثالث وارد می کنند. مطابق ماده ی 13 همان قانون، کارفرما مکلف است مسئولیت کارگران و کارکنان اداری خود در مقابل اشخاص ثالث را بیمه نماید.
با توجه به این مواد قانون مسئولیت مدنی، کارفرما می بایست بیمه ی مسئولیت برای کارگران و کارکنان خود تهیه کند.
نظرات