نزدیک به نیمی از منازل در ترکیه تحت پوشش بیمه زلزله هستند

2016-08-20 04:38:15

آیین- سهم خانه­ های شخصی برخوردار از بیمه زلزله در ترکیه به 42.1 درصد افزایش یافته­ است.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، صندوق بیمه فجایای طبیعی ترکیه (TCIP) در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: سهم املاک مسکونی که تحت پوشش بیمه اجباری زلزله قرار دارند به 42.1 درصد رسیده است.

صندوق بیمه فجایای طبیعی ترکیه این آمار را همزمان با هفدهمین سالگرد زلزله «مرمره» در سال 1999 منتشر کرد که بر اثر این حادثه طبیعی حدود 17 هزار تن جان خود را از دست دادند.

این نسبت نشان می دهد حدود هفت میلیون و 430 هزار از 17 میلیون و 690هزار املاک مسکونی در این منطقه تحت پوشش بیمه زلزله قرار دارند. همچنین این اطلاعات حاکی از آن است صندوق بیمه فجایای طبیعی ترکیه هنوز به اهداف مد نظر خود نرسیده است.

در سال 2014 رئیس صندوق بیمه فجایای طبیعی ترکیه اظهار کرده بود که این امید وجود دارد در این سال تعداد خانه ­های برخوردار از بیمه اجباری زلزله به 10 میلیون برسد. هر چند در اوت آن سال تعداد املاک مسکونی دارای بیمه زلزله به شش میلیون و 500 هزار واحد رسید.

اگرچه چنین پوشش بیمه ای اجباری است و همچنین به رغم اقدامات صورت گرفته توسط دولت ترکیه برای ارتقا بیمه زلزله روند بهره گیری از آن کند بوده است.

به گزارش آسیا اینشورنس ریویو، صندوق بیمه فجایای طبیعی ترکیه در سال 2000 و پس از وقوع زلزله مرمره تاسیس شد تا در زمینه اجرا و مدیریت بیمه اجباری زلزله در این کشور اقدام کند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.