تخفیف بیمه­ ای به خانه ­های مجهز به سیستم هشدار هوشمند

2016-08-23 05:03:57

آیین- شرکت بیمه زوریخ برای واحدهای مسکونی مجهز به سیستم هشدار هوشمند تخفیف بیمه ­ای در نظر گرفته­ است.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، زوریخ یکی از بزرگترین شرکت­ های بیمه در جهان تخفیف ماهانه ­ای را برای حق بیمه پرداختی مالکان واحدهای مسکونی در نظر گرفته که از سیستم هشدار هوشمند استفاده کنند.

در صورتیکه هر یک از مشتریان این بیمه تصمیم به نصب و استفاده از این سیستم هشدار بگیرند از تخفیف 10 درصد ماهانه در هزینه حق بیمه پرداختی برخوردار می شوند.

تخفیف ارائه شده توسط شرکت بیمه زوریخ اقدامی منحصر بفرد نیست اما دال بر این موضع است که شرکت­ های بیمه به کارگیری اینترنت اشیاء (IOT) را مهم قلمداد می­ کنند.

شرکت­ های ارائه دهنده بیمه واحدهای مسکونی با تجهیز خانه­ ها به سیستم امنیتی به مشتریان خود تخفیف می­ دهند و درصورتی که برای مدت زمان طولانی از این سیستم بهره ببرند میزان حق بیمه پرداختی آنان بیشتر کاهش می­ یابد.

دلیل در نظر گرفتن این تخفیف این است که خانه­ های مجهز به سیستم هشدار 300 درصد نسبت به واحدهای دیگر کمتر احتمال دارد مورد سرقت قرار گیرند. هر چند سیستم ­های هشدار هوشمند نسبت به مدل­ های معمولی آن ارزش بیشتری دارند چرا که به دلیل مجهز بودن به برنامه ­های تحلیلی و نرم افزارهای دیگر وضعیت واحد مسکونی را با دقت بیشتری تحت کنترل خواهند داشت.

همچنین از آنجایی که طی سال­ های پیش­رو بازار خانه ­های هوشمند رونق می ­یابد شرکت­های بیمه به دنبال روش­ هایی خواهند بود تا از خانه ­های هوشمند حداکثر منافع را بدست آورند. در سال 2015، 17درصد شرکت ­های بیمه به ارائه محصولی برای نفوذ تکنولوژی مربوط به خانه ­های هوشمند پرداخته یا درصدد ارائه آن بوده­ اند که این رقم در سال 2014 تنها پنج درصد بوده­است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، هرچند عوامل متعددی مانع از تجهیز واحدهای مسکونی به سیستم­های هوشمند می ­شود که می­توان به بالا بودن هزینه تجهیزات، تقاضای پایین مشتریان و چرخه طولانی جایگزین کردن تجهیزات اشاره کرد.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.