نقش انجمن های صنفی و تخصصی در صنعت بیمه/حاجی اشرفی

2016-08-24 10:33:42

آیین- امروزه بعلت تنوع روش ها و تکثر عقاید دیگر نمی توان از دولت انتظار داشت که متولی توسعه شغلی در مشاغل نیز باشد. بلکه وظیفه ایجاد تغییرات مثبت در مشاغل و گروه های شغلی بر عهده انجمن ها و تشکل های مردم نهاد است.

 

 

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیمه، با عنوان «نقش انجمن های صنفی و تخصصی در صنعت بیمه» به شرح ذیل است:

 

بدون شک نقش تاثیر گذار انجمن های صنفی و انجمن های تخصصی در پیشرفت و اعتلای صنایع و رشته های شغلی انکار ناپذیر است. امروزه بعلت تنوع روش ها و تکثر عقاید دیگر نمی توان از دولت انتظار داشت که متولی توسعه شغلی در مشاغل نیز باشد. بلکه وظیفه ایجاد تغییرات مثبت در مشاغل و گروه های شغلی بر عهده انجمن ها و تشکل های مردم نهاد است.

در صنعت بیمه نیز حضور تعداد قابل ملاحظه ای انجمن صنفی و دو انجمن کارشناسی حکایت از تلاش نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت در جهت ایجاد وحدت رویه و هم افزایی اندیشه ها به منظور رشد و تعالی صنعت بیمه دارد.

بررسی نوع و میزان فعالیت انجمن ها بیانگر اقدامات موثر و مفید آنها تاکنون علی رغم محدودیت های موجود است اما از سوی دیگر بیانگر این است که فعالیت های این انجمن ها می تواند موثرتر و پر بارتر باشد.

اگر به بررسی دقیق مفاد اساسنامه انجمن ها و سپس میزان و تعداد فعالیت های اجرایی، آموزشی، مشاوره ای انجمن مورد اندازه گیری قرار گیرد آنگاه خروجی و میزان تاثیر گذاری انجمن ها در حوزه فعالیت آنها مشخص خواهد شد .

دربسیاری از مواقع شاهد موازی کاری و تداخل انجام امور انجمن ها با یکدیگر هستیم. در صورتیکه انجمن های کارشناسی و حرفه ای بیمه و انجمن های صنفی در یک تفاهم منطقی و جمع گرایانه حول اجرای یک فعالیت به تفاهم برسند و دست به اقدام و پیاده سازی برنامه ای مشترک بزنند بدون شک موفقیت های بیشتری نصیب بازار بیمه خواهد گردید. بعلت گستردگی حجم کارها و محدود بودن امکانات و منابع قطعا یک انجمن امکان تاثیر گذاری مطلق در بازار بیمه را نخواهد داشت و نمی توان با هدایت های فردی و انفرادی انتظار کسب نتایج شگرف از فعالیت های یک انجمن داشت. خلاصه آنکه عدم استقبال و مشارکت اعضا انجمن ها در برنامه های آموزشی، مشاوره ای، مطالعاتی و ......موجب کم تحرکی انجمن ها شده و نیز نپیوستن عده زیادی از دست اندرکاران صنعت بیمه به انجمن های مرتبط با شغل خویش، موجب توقف برنامه های این انجمن ها خواهدگردید .

در نهایت اینکه انشا اله با تحرک بیشتر و نیز نوآوری و طوفان فکری، شاهد اثر بخشی و کارآیی انجمن های موجود در صنعت بیمه با شناخت نیازها و شرایط بازار بیمه کشور باشیم.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.