چرا روش های تامین خدمات در کشورهای توسعه یافته با کشور ما تفاوت دارد ؟/حاجی اشرفی

2016-08-25 12:34:04

آیین- شرکت های بیمه در کشورهای توسعه یافته با موسسات و اشخاص ارایه کننده خدمات یک سیستم پیوستار مدیریت خدمات بر محور مشتری محوری را بوجود آورده اند که جنبه تجاری فعالیت با جنبه انسانی و درک شرایط متقاضیان خدمات باهم در هم آمیخته شده و حداکثر مطلوبیت مورد انتظار برای جوامع انسانی در آن کشورها و نیز برای توریست ها را فراهم آورده اند .

 

 

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیمه، با عنوان «چرا روش های تامین خدمات در کشورهای توسعه یافته با کشور ما تفاوت دارد ؟» به شرح ذیل است:

در هفته های گذشته، در نوشته های تحلیلی وقایع و سخنانی که در صنعت بیمه در طول هفته بوقوع پیوسته بود بخصوص مطالبی که از سوی مدیران ارشد و کارشناسان مجرب صنعت بیمه مطرح شده باشد دست بقلم شده و چند سطری عرضه گردید، اما امروز موضوع مطرح شده قدری متفاوت تر از قبل است.

اینبار سخنان یک بیمه گذار و تجربه وی را به بهانه گفتگوی وی در هفته ای که گذشت را مرور می کنیم .

یک دوست فرهیخته و کارشناس زبده امور ایمنی برایم در این هفته خاطره ای از مشاهدات خدمات یک بیمه درمان مسافرتی و نیز نحوه ارایه خدمات یک بیمارستان دولتی در فرانسه گفت که شنیدن آن برای همکاران و نیز خوانندگان این متن شاید جالب توجه باشد .

وی می گفت در سال های قبل ایشان به اتفاق یک دوستش به کشور فرانسه مسافرت می کند. در زمان اخذ ویزا بیمه مسافرتی توسط ایشان و دوستش در تهران خریداری می شود. زمانیکه به فرانسه می رسند بعد از چند روز دوست ایشان دچار درد شدید آپاندیس می شود. زبان فرانسه را نمی دانستند، با کمک یک راننده تاکسی به یک بیمارستان مراجعه و در بدو امر به اورژانس مراجعه می کنند. بلافاصله کارکنان مددکاری بیمارستان یک دانشجوی رزیدنت ایرانی را بالای سربیمار آورده و وی نقش مترجم را ایفا می کند.

بیمار بلافاصله به اتاق عمل اعزام می شود و پس از مقدمات امور پزشکی تحت جراحی قرار می گیرد. دوستم برایم تعریف می کرد در طی مدت انجام عمل جراحی و بیهوشی دوستش که در حال ریکاوری بود، وی در قسمت مددکاری استراحت و از ایشان با چای و کیک و ...پذیرایی کردند. جالب تر از این چون بیمار ایرانی بود یک آشپز ایرانی از یک رستوران ایرانی برای پختن غذای ایرانی درخواست حضور در بیمارستان نمودند.

بیمارستان مذکور دولتی بوده است. در زمان مرخص شدن بیمار درمان شده از مسولین مددکاری بیمارستان می پرسد، هزینه درمان چه میزان شده؟

در پاسخ وی می گویند که هزینه درمان شما با همان بیمه مسافرتی شما محاسبه و تسویه می گردد.

دوستم می گفت نحوه برخورد انسانی و دقت و نظم در درمان و حفظ کرامت دو توریست آسیایی و نیز حمایت صددرصد کامل و بدون فرانشیز شرکت بیمه عرضه کننده بیمه نامه مسافرتی همچون رویایی بود که من و دوستم هرگز آنرا فراموش نخواهیم نمود!

ایشان استاد دانشگاه در رشته ایمنی هستند، از مدیران ورزیده مسلط به برنامه های اجرایی، آموزشی ILO و نیز انسان فرهیخته ای بدون سروصدا.

در پایان گفتگو ایشان اشاره داشت که شرکت های بیمه در کشورهای توسعه یافته با موسسات و اشخاص ارایه کننده خدمات یک سیستم پیوستار مدیریت خدمات بر محور مشتری محوری را بوجود آورده اند که جنبه تجاری فعالیت با جنبه انسانی و درک شرایط متقاضیان خدمات باهم در هم آمیخته شده و حداکثر مطلوبیت مورد انتظار برای جوامع انسانی در آن کشورها و نیز برای توریست ها را فراهم آورده اند .

گفتگوی این هفته را اختصاص به موضوع درمان مسافرتی یک مسافر ایرانی در اروپا دادم تا هماهنگی و خدمات دهی در حد بسیار بالای سه بخش اقتصادی، گردشگری، درمان و بیمه گری را نگاهی بی اندازیم تا شاید در آینده از این نوع سطح و کیفیت خدمات دهی الگو برداری شود .

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.