شرکت های بیمه پشتوانه سرمایه های ملی/حاجی اشرفی

2016-08-27 10:05:32

آیین- نگرانی از وضعیت سنتی موجود بازار بیمه با ابراز مداوم نگرانی بر طرف نخواهد شد بلکه با آموزش واقعی و غیر تکراری، فرهنگ سازی از بالاترین سطح صنعت بیمه تا پایین ترین سطح و نیز در جامعه بیمه گذاران متحول خواهد شد.

 

 

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیمه، با عنوان «شرکت های بیمه پشتوانه سرمایه های ملی» به شرح ذیل است:

 

اخیرا بالاترین مقام بیمه ای کشور که کارشناسی مسلط به امور صنعت بیمه هستند در خصوص عدم توانایی برخی از شرکت های بیمه اظهار نگرانی کرده اند و نیاز به اصلاحاتی در مجوز اعطایی رشته های بیمه ای در آتیه و نیز اصلاحات آیین نامه ای را بیان نموده اند. مسلم است اینگونه اصلاحات در بازار بیمه به نفع این بازار و خصوصا بیمه گذاران خواهد بود اما نگارنده بر اساس تجربه وارتباطات منسجم فعلی با اجزای مختلف بازار بیمه بر این باور است که در راستای تمهیدات و تغییرات مورد نظر مقام ناظر بیمه ای کشور می باید در سطح شرکت های بیمه و نیز در سطح شبکه های نمایندگی، کارگزاری و ارزیابان خسارت بیمه نیز کارهای آموزشی، فرهنگی گسترده شروع شود و مجدانه در رویکردهای مدیریتی و کارشناسی صنعت بیمه تغییرات بنیادی صورت پذیرد. زیرا اصلاح ساختارها و اصلاح آیین نامه ها و نگاه دستوری از بالا به پایین به تنهایی کفایت نمی کند و در نهایت آنچه حاصل می گردد مطلوبیت لازم را نخواهد داشت.

سرمایه شرکت های بیمه پشتوانه سرمایه های ملی است. حفظ و رشد توانگری این سرمایه ها می تواند وابستگی بازار بیمه را از بیمه گران اتکایی خارجی کاهش داده و بازار بیمه کشورمان را از بیمه گر صادر کننده ریسک و انتقال نگه داری به خارج به یک بازار وارد و نگه داری کننده ریسک در سطح منطقه خاورمیانه و غرب آسیا تبدیل کند. بازار بیمه داخلی ما نیاز به تغییر مبانی حقوقی بیمه گری همچون سایر بازار های بیمه دنیا دارد .قبل از آن نیز به شدت نیاز به اجرای برنامه های مدیریت ریسک در جامعه بیمه گذاران احساس می گردد. این مهم نیز با همکاری شرکت های بیمه و سایر ذینفعان بازار بیمه دارد. وقتی این دو اقدام به وقوع بپیوندد قطعا رویکردهای مدیریتی تغییر خواهند کرد.

دامپینگ، رقابت ناسالم و توهم ما بیشتر می دانیم در نزد برخی از عوامل شرکت های بیمه با رشید شدن و بالا رفتن سطح دانش و اطلاعات همه اجزای بازار بیمه از بین خواهد رفت. تا نگاه دستوری و نگاه ما بیشتر می دانیم در راس صنعت بیمه از بین نرود بازار بیمه مابازار کوتوله ای تلقی خواهد شد که از بلوغ خدمات دهی لازم بر خوردار نیست. دانش، آگاهی، هوش و توانمندی اکثریت فعالان صنعت بیمه بسیار ارزشمند است و فقط و فقط باید از جلوی دست و پای آن موانع مصنوعی برداشته شود تا به شکوفایی لازم و ارتقا سطح خدمات دهی و مطلوبیت نهایی برسد. نگرانی از وضعیت سنتی موجود بازار بیمه با ابراز مداوم نگرانی بر طرف نخواهد شد بلکه با آموزش واقعی و غیر تکراری، فرهنگ سازی از بالاترین سطح صنعت بیمه تا پایین ترین سطح و نیز در جامعه بیمه گذاران متحول خواهد شد و به معیارهای واقعی و یک بازار رشید بیمه خواهد رسید که در آن صورت شرکت های بیمه توانایی پشتیبانی علمی و فنی از سرمایه های ملی در سطح خانوار و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی خواهند داشت .

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.