سوال61/ شرکت بیمه در قبال راننده ای که قبل از تصادف سکته و فوت کرده و سایر آسیب دیدگان چه مسئولیتی دارد؟

2016-08-27 12:54:22

آیین- آشنایی با بیمه شخص ثالث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، قانون جدید بیمه شخص ثالث از 29 خردادماه سالجاری در کشور اجرا می شود و لازم است که بیمه گذاران و بیمه گران به نحو موثری با مواد این قانون آشنا شوند و از تبعات ناآشنایی در این خصوص مصون بمانند. در ادامه سوالی در این باره مطرح شده که توسط شهرام تجزیه چیمشاور و مربی کسب و کار بیمه پاسخ داده شده است.

 

سوال: در زمان اعتبار قانون ثالث سال 87 ، راننده ای باسن قریب 70 سال حین رانندگی با چند خودرو برخورد کرده و بعد از توقف متوجه حال نامساعد و حمله قلبی ایشان شده و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و روز بعد فوت می کند و بدون کالبد شکافی پزشکی قانونی دفن می شود، پلیس که نه تصادف را دیده و نه راننده را، در کروکی علت تصادف را ایست قلبی قبل از تصادف اعلام کرده و لذا شرکت بیمه از قبول تعهد خودداری کرده است . آیا بنظر شما با توجه به قانون سال 87 شرکت بیمه تعهدی دارد ؟ با توجه به قانون 95 آیا شرکت بیمه تعهدی دارد ؟

 

پاسخ: در هیچ کدام از قوانین 87 و 95 ثالث به این راننده غرامت فوت پرداخت نمی شود زیرا مطابق گزارش پلیس، ایست قلبی قبل از تصادف انجام شده و بر اساس اصل علت نزدیک فوت بر اثر حادثه ی رانندگی نبوده است. شرکت بیمه در مقابل سایر زیان دیدگان متعهد به پرداخت خسارت است.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.