استقبال سرد ایتالیا‌یی‌ها از بیمه زلزله در میان کشورهای اروپایی

2016-08-27 15:11:01

آیین- با وجود وقوع زلزله مهیب در ایتالیا شرکت‌های بیمه این کشور متحمل خسارت‌های زیادی نمی‌شوند چرا که واحدهای مسکونی در برابر این حادثه بیمه نیستند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، کارشناسان ایتالیایی اظهار داشتند: اگرچه ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که در برابر این حادثه طبیعی آسیب‌پذیر است اما قانون برخورداری از بیمه اجباری برای مقابله با زلزله اعمال نمی‌شود.

همچنین با وجود آنکه مردم ایتالیا در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که مستعد وقوع زلزله‌هایی مخرب در جهان است، آنان برخورداری از پوشش بیمه‌ای در برابر بلایای طبیعی را جدی نمی‌گیرند.

دولت ایتالیا در حال حاضر خسارت‌های به جا مانده از این حادثه طبیعی را به طور مشخص برآورد نکرده اما از آنجاییکه املاک و واحدهای‌ مسکونی مناطق زلزله زده ارزش مالی بالایی نداشته‌اند خسارت‌های بیمه‌ای محدود خواهد بود چرا که واحدهای مسکونی به طور کلی در برابر زلزله بیمه نیستند. همچنین در سال 2009 زلزله مهیب دیگری این کشور را به لرزه درآورد که تنها حدود دو درصد از خسارت‌های اقتصادی ناشی از آن تحت پوشش بیمه‌ای بود.

بررسی‌ها حاکی از آن است کمتر از یک درصد 33 میلیون واحد مسکونی از پوشش بیمه‌ای در برابر زلزله برخوردارند این درحالیست که دو سوم مناطق این کشور در نواحی مستعد وقوع زلزله قرار گرفته‌اند.

به گزارش بلومبرگ، همچنین میزان پوشش بیمه‌ حوادث و مسکن در بین مردم ایتالیا در پایین‌ترین رتبه در میان کشورهای صنعتی قرار دارد. در سال 2014، بیمه به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی این کشور 1.9 درصد بوده در حالیکه این رقم در فرانسه، آلمان و هلند به ترتیب 3.3، 3.4 و 8.1 درصد است.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.