فرصت ها و تهديدهاي یک بازی رایانه ای براي شركت هاي بيمه

2016-09-05 07:50:01

آیین- يكي از بزرگترين شركت هاي بيمه اتكايي در جهان هشدار داد كه شركت هاي بيمه بايد درباره بازي جهاني پوكمون گو بيشتر بدانند و دلايل اصلي جذب شدن بسياري از افراد جهان به اين بازي را بفهمند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از صنعت بیمه، ایشا اینشورنس ریویو نوشت: "سوئيس ري" با انتشار يادداشتي تاكيد كرد كه اين بازي در حال سرايت به تمامي نقاط جهان است و هر روز به كاربران آن اضافه مي شود و اين در حالي است كه بازي پوكمون گو خطرناك است و براي كاربران ايجاد خطر نيز مي كند.

"سوفيا وان نگان" معاون رئيس و مدير بخش استراتژي و مديريت خلاقيت در اين يادداشت نوشت: ما شاهد آن هستيم كه اين تكنولوژي چگونه چشم انداز تهديدها را تغيير و رشد آنان را افزايش داده است. ما بايد اكنون بفهميم كه قدرت اين بازي تا كجاست و بدانيم با چه سرعتي در حال گسترش است.

"پوکمون گو" یک بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که توسط شرکت آمریکایی "نیانتیک" و در سال ۲۰۱۶ و در پلت ‌فرم‌ های "آی‌اواس" و "اندروید" منتشر شده‌ است. شرکت نیانتیک این بازی را با همکاری شرکت شناخته شده "نینتندو" ژاپن طراحی کرده است. پوکمون گو یک بازی رایگان است که البته برای پیشرفت سریع ‌تر در مراحل مختلف بازی می‌ توان پول پرداخت کرد. این بازی ۶ ژوئیه ۲۰۱۶ روانه بازار شد، و از همان اولین هفته عرضه به بازار توانست محبوبیت بسیار بالایی به دست آورد.

اين كارشناس بيمه بر اين باور است، اين بازي بخش هاي مختلفي از صنعت بيمه را در بر مي گيرد و تنها محدود به بخش بيمه وسايل نقليه موتوري و تصادفات نمي شود. اين بازي بدون شك براي بخش بيمه سرقت، اموال و دارايي و همچنين بيمه فضاي سايبر و مسئوليت نيز دردسر ساز و چالش برانگيز است. در اين ميان شركت هاي بيمه موظف هستند كه مشتري هاي خود را در تمامي اين بخش ها تحت پوشش قرار دهند.

در اين گزارش آمده است كه اين بازي بر اساس ماهيتش براي بيمه گران فرصت است و درس هاي بزرگي را به آنان مي آموزند. بيمه گران مي توانند از اين پديده براي ترويج محصولات خود و يا تبليغ برندشان استفاده كنند و همچنين خلاقيت هايشان را در معرض ديد همگان قرار دهند.

شركت هاي بيمه مي توانند به شكاركنندگان و تعقيب كنندگان پوكمون ها، سه نوع بيمه را پيشنهاد دهند؛ بيمه وسايل موتوري، بيمه سايبر و بيمه منازل مسكوني. به غير از اين موارد تقاضاهاي متعددي براي تحت پوشش قرار گرفتن خطرات ناگهاني يا جبران زيان هاي مالي وجود دارد.

مدير ارشد سوئيس ري در ادامه يادداشت خود آورده است، پوكمون گو سريع ترين اپليكيشن در حال رشد است. اين بازي مي تواند به جمع آوري اطلاعات در مورد سلامتي كاربران و درك رفتار آنان كمك كند حتي مي توان به جزئيات بيشتري دست يافت مانند تعداد گام ها، موقعيت جغرافيايي و فهميدن چگونگي رفتار بازي كنندگان.

اين در حالي است كه اين ويژگي باعث مطرح شدن انتقادهاي بيشماري شده است. برخی کاربران پوکمون گو که از آیفون استفاده می کنند می گویند این بازی اطلاعات کامل مربوط به حساب های کاربری گوگل هر فرد را جمع آوری می کند. نیانتیک این مشکل را به یک اشکال در طرح بازی نسبت داده و مدعی است به سرعت آن را برطرف کرده است.

اين شركت همچنین فروش اطلاعات کاربران به شرکت ها و اشخاص ثالث را انکار کرده، اما اذعان کرده که داده های کاربران با شرکت های تحلیل داده های موبایلی و همین طور شرکت های بازاریابی به اشتراک گذارده می شود. اما این شرکت ها قرارداد محرمانگی اطلاعات را با نیانتیک امضا کرده اند. البته داده های افراد زیر 13 سال به اشتراک گذارده نمی شود.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری، قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.