سوال66/ چه ضمانتی وجود دارد که شرکت بیمه تعهد خود را به ودرستی در مقابل زیان دیده اجرا کند؟

2016-09-12 12:21:00

آیین- یکی از مهمترین وظایف شرکت های بیمه، انجام به موقع و دقیق خود در مقابل بیمه گذاران است.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، انجام تهعدات دقیق یک شرکت بیمه، اصولی ترین رمز ماندگاری شرکت بیمه و فاکتوری مهم در خوشنامی صنعت بیمه محسوب می شود و لذا تامین نظر و ایجاد آسودگی خاطر برای بیمه گزاران از سوی شرکت های بیمه امری مهم و حائز اهمیت است. در ادامه سوالی درباره ضمانت انجام تعهدات شرکت های بیمه مطرح شده که توسط شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه به صورت مختصر پاسخ داده شده است.

 

سوال: چه ضمانتی وجود دارد که شرکت بیمه تعهد خود را  به ودرستی در مقابل زیان دیده اجرا کند؟

 

پاسخ: ماده ی یک قانون تاسیس بیمه ی مرکزی یکی از وظایف بیمه ی مرکزی را حمایت از حقوق بیمه گذاران اعلام کرده است. بند 7 ماده ی 5 همان قانون وظیفه ی نظارت بر شرکت های بیمه را بر عهده ی بیمه ی مرکزی قرار داده است. ماده ی 41 قانون هم به بیمه ی مرکزی اجازه ی تعلیق فعالیت شرکت بیمه در یک یا چند رشته در صورت تخلف از قوانین را داده است.

بیمه ی مرکزی برای اجرای این وظیفه ی نظارتی در سایت خود بخشی تحت عنوان "سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران" ایجاد کرده است. در صورت استنکاف شرکت بیمه از اجرای قرارداد، بیمه گذاران یا سایر ذینفعان می توانند موضوع را در این بخش مطرح کنند تا بازرسی بیمه ی مرکزی به آن رسیدگی کند. برای طرح شکایت نیازی به مراجعه ی حضوری نیست و کلیه ی شکایات از طریق اینترنت قابل ثبت و پیگیری هستند.

 

توضیح سایت تحلیلی-خبری آیین- البته انتخاب دقیق شرکت بیمه در ابتدا و توجه به توانگری مالی و مفاد و مواد بیمه نامه و همچنین وجود محاکم قضایی در ایجاد اطمینان و اعتماد بسیار موثر است.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.