مدیر آموزش، برنامه و بودجه بیمه دانا تشریح کرد:رمز و راز بازاریابی و فروش بیمه های عمر
آیین- نمایندگان بیمه دانا در تهران با رمز و راز و فنون بازاریابی و فروش بیمه های عمر و زندگی آشنا شدند.
به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در دوره آموزشی بازاریابی و فروش بیمه های عمر این شرکت که روز 13 شهریور ماه سال جاری در محل سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، رضا اکبر زاده مدیر آموزش، برنامه و بودجه بیمه دانا با تدریس مراحل مختلف بازاریابی و فروش بیمه های عمر، جنبه های مختلف آموزشی و رمز و راز فروش موفق آنها را برای نمایندگان به اشتراک گذاشت.
در این دوره آموزشی یک روزه که با استقبال گسترده نمایندگان مواجه شد، اکبرزاده طی سخنانی با اشاره به اینکه بیشترین حجم فروش بیمه های عمر توسط تعداد اندکی از نمایندگان صورت می گیرد، مهمترین عوامل و پارامترهای مؤثر در بازاریابی و فروش را به تفکیک مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شناسایی بازار هدف، تحلیل خواسته ها، نیازها و تقاضاها، مراحل فروش بیمه همچون مشتری یابی، مذاکره، هدایت اعتراض های مشتری، نهایی کردن فروش و پیگیری عملیات فروش از جمله مواردی است که هنگام بازاریابی و فروش باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.
وی مشتری یابی اینترنتی را از جمله ابزارهای نوین بازاریابی عنوان کرد و افزود: در این حوزه باید از مسایلی همچون طراحی صفحات وب یا ایجاد پرتال، جستجوی مشتریان بالقوه در اینترنت و آگهی های تبلیغاتی موجود در اینترنت به منظور فروش بیمه ها به درستی بهره گرفت.
فنون مذاکره، مشتری یابی مکاتبه ای و مشتری یابی حلقه ای (ارجاع) از سایر مباحثی بود که اکبرزاده در این دوره آموزشی به آنها اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگان موفق پس از تعیین بازار هدف می توانند با روش های متفاوت و بهره گیری از قانون و مقررات موجود در حوزه مالیات و تامین اجتماعی، نسبت به عرضه بیمه نامه های عمر با شرایط سهل تر اقدام کنند.
گفتنی است: در پایان این دوره آموزشی، یکی از نماینده های فعال بیمه دانا در نقش نماینده بیمه و اکبرزاده در نقش طلا فروش مشترکا جلسه رول پلی را اجرا کردند و تجربیات این نماینده مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
نظرات