نگرش سیستمی به نیازهای بیمه گذاران/حاجی اشرفی

2016-09-11 13:33:01

آیین- وقتی یک شرکت بیمه به نیازهای بیمه ای مشتریان خود بطور جامع پاسخ می دهد در واقع خطرات مختلف در تمامی بخش های فعالیت و زندگی یک انسان را پوشش می دهد که این اقدام از مصادیق «عرضه بیمه نامه به روش سیستمی» تلقی می گردد.

 

 

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیمه، با عنوان «نگرش سیستمی به نیازهای بیمه گذاران» به شرح ذیل است:

در زندگی روزمره انسان ها به انواع و اقسام فعالیت ها می پردازند. در هرروز بخشی از فعالیت های افراد اختصاص به کار و شغل دارد و بخش دیگر نیز به امور زندگی روزانه، ورزش، تفریح و... می گذرد. در هریک از فعالیت ها و ایفای نقش های اجتماعی خطرات بالقوه ای وجود دارد که همواره می باید از آنها اجتناب و یا اینکه برای آنها چاره اندیشی نمود. اگر به آمارها و اطلاعاتی که در خصوص حوادث منتشر می شوند نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که تقریبا در اکثر فعالیت ها، خطرات بالقوه وجود دارد. در محیط کار، در حین ورزش، در حین تردد در خیابان ها و جاده ها و ....

با این وصف در بسیاری از حوادث اشخاص حادثه دیده یا خود مقصر حادثه هستند و یا دیگران!

در بازار بیمه، انواع پوشش های بیمه ای برای حمایت از اشخاص در قبال خطرات مختلف طراحی شده و عرضه می گردد .

انسانها پیر می شوند و نیاز به درآمد برای گذران زندگی در زمان کهولت دارند پس بیمه پس انداز و مستمری برای این شرایط طراحی و عرضه شده است.

انسانها در طول زندگی  و در زمان پیری بیمار و یا در اثر بیماری نیاز به درمان پیدا می کنند. برای تامین هزینه های درمان بیمه درمان طراحی و عرضه شده است .

برای حوادث وسایل نقلیه، بیمه نامه خاص این رشته و برای حوادث شغلی در تمام رشته ها بیمه نامه های مختص به آنها و ....

نیازهای بیمه ای افراد متفاوت است. یعنی یک فرد انسانی در طول روز و در طول زندگی خود با انواع و اقسام خطرات سرو کار دارد که برای مقابله با پیامد های مالی زیان بار این خطرات نیازمند پوشش های حمایتی بیمه ای است.

امروزه در شرکت های بیمه پیشرو در دنیا و در کارگزاری های بیمه برای تامین بیمه گذاران بجای عرضه پوشش های تک به تک و مورد به مورد انواع سبد های بیمه ای را طراحی و عرضه می کنند .

در واقع این سبدها نقش بیمه تمام خطر را برای حفاظت از هر انسان در مقابل انواع خطرات ایفا می کنند .

در واقع بیمه گران برای ایجاد شرایط «برد _برد» بین خود و بیمه گذاران خود با پایین ترین نرخ ممکن در صدد تامین پوشش های بیمه ای جامع بر آمده اند و در یک رابطه متقابل دو سویه در قبال دریافت حق بیمه، حمایت، اطمینان و پشتیبانی لحظه به لحظه و نیز طولانی مدت سالیان متمادی را به بیمه گذاران خود عرضه می کنند. مدتها روش خرید پوشش های مختلف از شرکت های بیمه مختلف توسط یک بیمه گذار منتفی شده زیرا در شرکت های بیمه پیشرو همانند سوپر مارکت بزرگ عمل می کنند. تمام تلاش آنها تامین جامع پوشش های تک تک بیمه گذارانشان است .

وقتی یک نمایندگی بیمه، یک کارگزاری بیمه و یک شرکت بیمه به نیازهای بیمه ای مشتریان خود بطور جامع پاسخ می دهد در واقع خطرات مختلف در تمامی بخش های فعالیت و زندگی یک انسان را پوشش می دهد که این اقدام از مصادیق «عرضه بیمه نامه به روش سیستمی» تلقی می گردد.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.