تاکید بر افزایش حق بیمه شخص ثالث رانندگان پر خطر

2016-09-15 07:32:11

آیین- بیمه شخص ثالث با سهم قابل توجه از کل بیمه های کشور از رشته‏ های زیان‏ده صنعت بیمه در ایران است، عدم افزایش حق بیمه متناسب با رشد تعهدات دیه از عواملی است که باعث این مشکل شده و موجب شده تا صنعت بیمه و شرکت های بیمه خواستار تغییر قوانین و مقررات در این زمینه باشند. از جمله این قوانین افزایش حق بیمه برای رانندگان پرخطر است.


به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، وحید رضا باختری، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه دانا، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون بیمه شخص ثالث، اظهار کرد:لازم است که در این قانون تعرفه ها و آیین نامه ها متناسب با شرایط جدید تهیه شود و بسیار اهمیت دارد که بیمه مرکزی به عنوان تهیه کننده و دولت به عنوان تصویب کننده شرایطی را فراهم کنند که نرخ بیمه شخص ثالث با تغییرات ایجاد شده همخوانی داشته باشد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت و بیمه مرکزی نگران افزایش حق بیمه و نارضایتی مردم هستند، تصریح کرد:در این راستا یک راهکار این است که در بیمه شخص ثالث بین بیمه شوندگان تفاوت وجود داشته باشد بین افرادی که پرخطر رانندگی می کنند با افراد دیگر تفاوت وجود داشته باشد.


مدیر بیمه های اتومبیل بیمه دانا ادامه داد:نظر من این است که تفاوت بین افراد پر ریسک و کم ریسک باید به حدی زیاد باشد که خود به خود نگرانی های موجود نسبت به افزایش حق بیمه از بین برود. به علاوه بازدارندگی قانون نیز باید ملموس تر شود.
به گفته او قوانین جاری تمایز کافی بین رانندگان با دقت و سهل‌انگار قائل نشده و هزینه و تبعات عدم توجه به مقررات و آیین‌نامه‌های راهنمایی و رانندگی و ایجاد حادثه و خطر برای خود و دیگران بسیار ناچیز در نظر گرفته‌شده است.


به گزارش اقتصاد آنلاین، بنا به اعلام رییس کل بیمه مرکزی، طبق قانون جدید پیش‏بینی شده است افرادی که رانندگی پرخطر انجام می‏دهند و تخلفات رانندگی‏شان در سامانه راهنمایی و رانندگی ثبت می‏شود نرخ بیمه بالاتری در بیمه شخص ثالث پرداخت کنند که آیین‏ نامه آن در حال تدوین است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.