استان فارس مجری آزمایشی طرح بیمه عمر روستاییان کشور شد

2016-09-19 15:34:12

آیین- مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو گفت: استان فارس برای اجرای طرح بیمه عمر روستاییان کشور به عنوان استان الگو و مجری آزمایشی انتخاب شد و 10 روستای این استان در نخستین گام با همکاری پست بانک از خدمات بیمه عمر برخوردار می شوند.



به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از ایرنا، سید محمد عباس زادگان، در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: با وجود مهجور بودن خدمات بیمه عمر در کشور، این خدمات بیشتر در شهرها در دسترس عموم است و هم اینک در روستاها در دسترس نیست.
وی اظهار کرد: روستاییان کشور هم اینک از هیچ نوع صندوق پس اندازی برای بازنشستگی برخوردار نیستند و زمانی که به سن بازنشستگی برسند، هیچ صندوقی نیست که به آنها خدمات ارائه کند.


مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو گفت: روستاییان در قالب این طرح با مزایای بیمه عمر آشنا و بسته به شرایط و انتخاب خود از مزایای بیمه عمر بهره مند می شوند.
وی افزود: از مزایای طرح بیمه عمر روستاییان این است که آنها در زمان بازنشستگی می توانند کل پول خود را به همراه سود آن دریافت و یا مستمری ماهانه دریافت کنند و چنانچه قبل از فرارسیدن زمان بازنشستگی فوت کنند و تنها سه یا چهار سال پرداخت حق بیمه داشته باشند، مثل این است که همه دوره موظفی خود حق بیمه را پرداخت کرده اند و ورثه آنها از مالیات انحصار وراثت مبالغ مربوط به پرداختی بیمه عمر معاف هستند.


عباس زادگان گفت: اجرای طرح بیمه عمر روستاییان برای نخستین بار در کشور از 10 روستای استان فارس آغاز می شود و در صورت موفق بودن این برنامه، این طرح در سایر روستاهای این استان و کشور اجرایی می شود.
وی بیان کرد: امروز تنها چتر حمایتی تعریف شده برای روستاییان، بیمه محصولات کشاورزی آنهاست و به طور مشخص، در روستا خدمات بیمه ای مانند بیمه عمر، آتش سوزی، خسارت اتومبیل و بیمه ابزار کار مانند کمباین به آنها ارائه نمی شود.


او گفت: بااجرای طرح بیمه عمر و خدمات بیمه ای در روستاها، آنها به طور مستقیم از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند و نیازی به مراجعه به شهرها برای ارائه این خدمات نخواهند داشت.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو از بانک تجارت، پست بانک، شرکت بین المللی عمران آستان قدس رضوی و نفت و گاز پارسیان به عنوان سهامداران این شرکت نوپای بیمه ای یاد کرد و بیان داشت: وظیفه شرکت های بیمه را این موضوع نمی دانیم که منتظر بمانند تا حادثه ای رخ دهد و با مراجعه مشتری به دفتر شرکت بیمه، خسارت پرداخت شود، بلکه بر این باور هستیم که ما باید در محل حادثه و وقوع خسارت برای بیمه شدگان حضور یابیم.


عباس زادگان ادامه داد: بیمه شدگان این شرکت در زمان وقوع خسارت می توانند با تلفن 84325 – 021، محل وقوع حادثه را گزارش دهند و به جای اینکه نیاز باشد آنها برای دریافت خسارت به دفاتر خاصی مراجعه کنند، کارشناسان ما به محل وقوع حادثه و خسارت می روند.
این فعال استان فارسی صنعت بانک و بیمه کشور گفت: بر این باور هستیم که شرکت های بیمه باید در زمینه ارتقای ایمنی، سلامت و کنترل ریسک و خطرپذیری واحدهای بیمه شده مسئولیت پذیر باشند و با اجرای برنامه های مدیریت ریسک، امکان وقوع آسیب و حادثه در واحدها را کنترل کنند.


عباس زادگان گفت: با چنین نگاهی، دوره های مدیریت ریسک و خطرپذیری برای صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی برگزار می شود.
وی افزود: حادثه های ناگوار در صنعت مانند آتش سوزی های مهیب با بازدیدهای فنی، اجرای توصیه های ایمنی و کنترل وسایل خاموش کردن آتش کاهش می یابد از این رو، این موضوع در دستور کار این شرکت بیمه ای نوپاست.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.