به بهانه اول مهر ماه، سخنی با کارشناسان ایمنی و بیمه/حاجی اشرفی

2016-09-22 13:21:21

آیین- آگاه شدن تک تک افراد جامعه با اصول و نکات ایمنی و بهداشت ضامن سلامت افراد، خانواده ها و اقتصاد ملی در قبال خطرات فیزیکی مشهود و نامشهود است .

 

 

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیمه، با عنوان « به بهانه اول مهر ماه، سخنی با کارشناسان ایمنی و بیمه » به شرح ذیل است:

اول مهرماه هرسال، خاطرات همه آنهایی که دوران مدرسه را طی کرده اند دو باره زنده می شود. پدران و مادران امروز، خاطرات شیرین گذشته آموزشی خود را در فرزندان خود و سال های دانش آموزی آنان می بینند .

امروزه در دنیا نقش کلیدی آموزش در توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی به اثبات رسیده است .

آموزش های رسمی در جهت بستر سازی دانش و آگاهی در نزد کودکان و جوانان و نیز آموزش های فنی و حرفه ای در جهت مهارت و توسعه کار آفرینی ایفای نقش می کنند. کودکان و جوانان سرمایه های اصلی همه جوامع بشری هستند و مدیریت فردای جامعه بدست آنان خواهد بود. هر آنچه به آنان آموزش داده می شود به نفع امروز و فردای آنان و کشور خواهد بود .

سالیان متمادی است که دست اندرکاران و کارشناسان حوزه ایمنی و بیمه های بازرگانی می گویند فرهنگ این دو حرفه و خدمت در جامعه پایین است و از سوی مدیران و عامه مردم به آنها توجه نمی شود. اما برای رفع این نقیصه نیز هیچ اقدام فرهنگ ساز بصورت مدون و منسجم نیز صورت نمی پذیرد.

راه نهادینه نمودن فرهنگ ایمنی و بیمه در نزد آحاد مردم و در نزد مدیران ترویج «ایمنی و بیمه» در جامعه با انجام برنامه های آموزشی آگاه کننده است.

برای نهادینه شدن اصول ایمنی و خدمات بیمه در ذهن افراد مناسب ترین زمان انتقال این مفاهیم به آنها دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است .

نقش مهدهای کودک، مدارس آموزش و پرورش، دانشگاهها، مراکز آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه بی بدیل است .

مسلم است همراه با آموزش ایمنی و بیمه به نسل جوان، از طریق این عزیزان می توان این مفاهیم را به درون خانواده ها نیز انتقال داد .

آگاه شدن تک تک افراد جامعه با اصول و نکات ایمنی و بهداشت ضامن سلامت افراد، خانواده ها و اقتصاد ملی در قبال خطرات فیزیکی مشهود و نامشهود است .

آگاهی افراد جامعه با مزایا و خدمات بیمه نیز موجب استقبال و برخورداری آنان از حمایت و پشتوانه صنعت بیمه در تمام طول مدت زندگی آنان خواهد شد .

به مناسبت روز اول مهر و آغاز سال تحصیلی، بجاست سازمان ها، انجمن ها و کارشناسان بخش های ایمنی، بیمه یک شعار فراگیر برای ترویج و فرهنگ سازی بیمه ای را در اذهان مطرح و برای نهادینه شدن آن بطور مستمر تلاش نمایند .

(اول ایمنی بعدبیمه بعد کار)

اگر برای گنجاندن دروس ایمنی و بیمه در کتب و ساعات آموزشی مدارس، دانشگاه ها و مراکز فنی وحرفه ای نیاز به کمک دولت و مجلس شورای اسلامی است تلاش برای تحقق این مهم بر عهده سازمانهای و انجمن های ذیربط است .

امید است با تحقق این پیشنهاد در سال های بعد دیگر از هیچ کارشناس ایمنی و بیمه نشنویم که فرهنگ جامعه در این دو زمینه پایین است. مسلم است هرگونه سرمایه گذاری آموزشی و اجرایی در حوزه ایمنی و بیمه به نفع توسعه و پیشرفت کشور است .

روز اول مهر و آغاز سال تحصیلی بر دانش آموزان و دانشجویان مبارک باد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.