سوال85/ آیا شرکت بیمه به مغازه ای که بیمه آتش سوزی داشته ولی بر اثر سرایت آتش از مغازه دیگری که فاقد بیمه بوده، دچار حریق شده، خسارت پرداخت می کند؟

2016-10-05 13:39:40

آیین- آشنایی با قوانین و مقررات در روند صدور بیمه از ایجاد برخی مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره بیمه گران و بیمه گزاران جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی درباره بیمه های آتش سوزی قابل مشاهده است. این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه، پاسخ می دهد.

 

سوال: «اگر دوتا مغازه که کنار هم هستند، یکشون که بیمه آتش سوزی نداره باعث حریق مغازه ای شود که بیمه آتش سوزی دارد، آیا مغازه ای که دارای بیمه آتش سوزی است از محل بیمه نامه آتش سوزی خود می تواند خسارت دریافت کند یا شرکت به خاطر اینکه خطر آتش سوزی از مغازه کناری بوده خسارت پرداخت نمی کند؟»

پاسخ: استثنائات پوشش بيمه ي آتش سوزي به روشني در فصل سوم آيين نامه ي 21 آورده شده اند. سرايت آتش از اماكن مجاور در شمار اين استثنائات نيست.

از طرفي ماده ي 12 همان آيين نامه خسارت مستقيم ناشي از خطرات موضوع بيمه به مورد بيمه را قابل پرداخت مي داند و از منشا اين خسارت صحبتي نمي كند.

ماده ي 29 همان آيين نامه بيمه گر را تا حدود خسارتي كه پرداخت كرده است جانشين بيمه گذار در صورت تقصير يا مسئوليت شخص ديگر معرفي كرده است تا به بازيافت خسارت بپردازد.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.