سوال91/ اگر پدری فرزند خود را بیمه کرده و فرزند فوت کند، پدر می تواند سرمایه فوت را نگیرد و حق بیمه را پرداخت و بتواند از سود اندوخته استفاده کند؟

2016-10-15 15:29:03

آیین- آشنایی با قوانین و مقررات در روند صدور بیمه از ایجاد برخی مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره بیمه گران و بیمه گزاران جلوگیری می کند.

 

 

 به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی درباره بیمه های زندگی قابل مشاهده است. این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه، پاسخ می دهد.

 

سوال: وقتی پدری فرزندش رو بیمه کرده وفرزند فوت کند. پدر می تواند سپرده فرزند را نگیرد و هر ماه مبلغ بیمه را واریز کند  و فقط بتواند از سودش استفاده کند؟

پاسخ: با فوت بیمه شده قرارداد بیمه ی زندگی خاتمه می یابد و بیمه گذار دیگر ملزم به انجام تعهدات نمی باشد. پس از فوت بیمه شده، سودی به پرداختی های بعد از فوت تعلق نمی گیرد. عدم اعلام فوت بیمه شده به بیمه گر می تواند تقلب محسوب شده و موجب ابطال بیمه نامه گردد که در این صورت شرکت بیمه هیچ الزامی برای پرداخت اندوخته یا سرمایه ی زندگی نخواهد داشت.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.