کار بالا گرفت؛ بررسی ابعاد امنیتی نرم افزار یک شرکت بیمه در کمیسیون امنیت ملی مجلس!

2016-10-01 06:14:16

آیین- ولی الله نانواکناری در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر خطر درز اطلاعات محرمانه نظامی و دفاعی کشور در پی قرارداد غیرقانونی یک شرکت مرتبط با بیمه‌ ایران و کمپانی آلمانی گفت:موضوع این قرارداد را در مجلس مطرح می‌کنیم چرا که حتما باید مورد بررسی قرارگیرد و جزئیات آن مشخص شود.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر خطر درز اطلاعات محرمانه نظامی و دفاعی کشور در پی قرارداد غیرقانونی یک شرکت مرتبط با بیمه‌ ایران و کمپانی آلمانی گفت: من سوالی نه تنها از این دوستان، بلکه از همه‌ی کسانی که کارها را به غربی‌ها واگذار می‌کنند دارم و آن این است که آیا ما در داخل کشور توان انجام چنین کاری را نداریم؟

 

وی افزود: در جایی که نیروهای داخلی ما می‌توانند کارها را انجام دهند لزومی ندارد که کارها را بیگانه بسپاریم؛ پروژه‌ها، قراردادها، طرح‌ها و برنامه‌هایی که نیروهای داخلی توان اجرایی آن را دارند نباید به افراد و شرکت‌های خارجی واگذار شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئولان باید به شکوفا شدن استعدادهای داخلی کمک و به نیروهای داخلی اطمینان کنند عنوان کرد: بحث دیگری که در این زمینه مطرح است، بحث امنیتی است ما باید دقت کنیم که اطلاعات محرمانه کشور به بیرون درز نکند و یکی از راه‌های درز اطلاعات محرمانه سپردن زمام امور به دست بیگانگان است.

 

نانواکناری اداکه داد: هر کسی که به این عرصه ورود پیدا کرده باید جوابگو باشد و ما هم از مسئولان امر انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کنند.

 

وی گفت: موضوع این قرارداد را در مجلس مطرح می‌کنیم چرا که حتما باید مورد بررسی قرارگیرد و جزئیات آن مشخص شود.

 

گفتنی است پیش از این بیمه ایران در اول مهر ماه سال جاری به ادعای برخی رسانه ها درباره نرم افزار جامع بیمه گری پاسخ داده و اعلام کرده بود: اطلاعات مردم تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی یا داخلی قرار نخواهد گرفت.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.