نصحیت های یک مدیر عامل به نمایندگانش : فروش اقساطی بیمه نامه به صلاح نیست

2016-10-01 13:32:49

آیین- وقنی شرکتی مبادرت به فروش اقساطی بیمه نامه می کند در واقع بدون دریافت حق بیمه و اینکه پولی وارد شرکت شود به فروش بیمه نامه پرداخته در حالی که از محل صدور آن بیمه نامه سهم اتکایی بیمه مرکزی ، صندوق خسارت بدنی ، وزارت بهداشت ، نیروی انتظامی و مالیات بر ارزش افزوده باید نقدا پرداخت شود و در صورت تداوم در آینده شرکت را با بحران عدم ایفای تعهدات روبرو خواهد کرد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین،بونس مظلومی در نخستین "همایش اجلاس شهروندی" که با شرکت نمایندگان و عوامل فروش این شرکت در سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: شرکت بیمه رازی در مسیر تعالی و سرآمدی و بهبود مستمر قرار دارد ، ما نخستین شرکتی ایرانی عضو بنیاد اروپایی سرآمدی هستیم و امروز فراتر از سطح ملی فعالیت می کنیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه رازی در بسیاری از شاخص ها به نخستین جایگاه دست پیدا کرده است تصریح کرد:از لحاظ بازده سرمایه گذاری چندین سال است که رتبه یک صنعت بیمه ایران را به خود اختصاص داده ایم.

مظلومی ضمن اشاره به اینکه اولین شرکت ایرانی هستیم که از طریق اروپا رتبه بندی می شویم خبر داد: شرکت بیمه رازی از طریق موسسه معتبر capiital inteligence رتبه بندی می شود که نتیجه نهایی این رتبه بندی طی هفته اینده اعلام خواهد شد .


مظلومی ادامه داد: شرکت بیمه رازی سه سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و استراتژی ما حفظ شاخص توانگری مالی است که کماکان به قوت خویش باقی است.

مظلومی در ادامه با بیان اینکه فروش کم برای حفظ توانگری مالی هنر نیست اذعان داشت:یکی از راههای حفظ توانگری مالی فروش کم است این د رحالی است که با عدم فعالیت و منفعل بودن توانگری بالا داشتن هنر نیست .

مدیر عامل بیمه رازی در ادامه با اشاره به طرح یکسان سازی تابلوهای نمایندگان بیمه رازی متذکر شد:تا کنون اجرای الگوی واحد شعب پیاده سازی شده که به زودی یکسان سازی فیزیکی نمایندگی ها نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی در ادامه به تشریح علل اینکه چرا برخی شرکتهای بیمه به هرقیمتی به دنبال جذب نقدینگی از طریق فروش ثالث هستند پرداخت وگفت:تعداد زیادی از شرکتهای بیمه صرفا جهت تعهدات آتی و با اتکا به استراتژی ازین ستون به آن ستون فرج است به شدت به دنبال فروش ثالث هستند اما برخی شرکتها مانند بیمه رازی درست است که فروش شخص ثالث زیاد دارند اما ازین محل سرمایه گذاری کرده و سود مناسب کسب می کنند بنابراین دلیل علاقه ما به فروش ثالث تامین منابع برای سرمایه گذارای و کسب بازده حاصل از ان است .

مظلومی در عین حال در خصوص فروش بیمه نامه به صورت اقساطی به نمایندگانش زنهار داد و افزود:وقنی شرکتی مبادرت به فروش اقساطی بیمه نامه می کند در واقع بدون دریافت حق بیمه و اینکه پولی وارد شرکت شود به فروش بیمه نامه پرداخته در حالی است که از محل صدور آن بیمه نامه سهم اتکایی بیمه مرکزی ، صندوق خسارت بدنی ، وزارت بهداشت ، نیروی انتظامی و مالیات بر ارزش افزوده باید نقدا پرداخت شود.

به گفته وی این رویه در صورت تداوم در آینده شرکت را با بحران عدم ایفای تعهدات روبرو خواهد کرد و فرض مدیران شرکت مبنی بر تامین منابع جهت سرمایه گذاری با چالش روبرو می شود.

مدیرعامل بیمه رازی در ادامه درباره با وصول مطالبات نیز گفت: اینکه اعلام شود فروش در انواع بیمه نامه ها افزایش داشته بسیار ایده ال است ولی تا مادامی که این حق بیمه ها دریافت نشود نه تنها افتخاری برای ما محسوب نمی شود بلکه شاید به زیان شرکت هم باشد، چرا که ما بر اساس آن حق بیمه را درج می کنیم و اگر پول این حق بیمه صادرشده را نگرفته باشیم ضرر می کنیم چرا که از محل صدور بیمه نامه سهم نهادهای دیگر را نقدا پرداخت می کنیم.


مظلومی با اعلام این مطلب که وصول مطالبات خط قرمز شرکت است،افزود: من از شما نمایندگان خواهش می کنم تا زمانی که مطمئن نیستید که در صورت صدور بیمه نامه حق بیمه اش وصول می شود اقدام به صدور ان نکنید علی الخصوص بیمه نامه شخص ثالث که قابل فسخ و ابطال نیست.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.