توانگری مالی شرکت بیمه کوثر چقدر است؟

2016-10-01 13:52:17

آیین- توانگری شرکت بیمه‌کوثر با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سطح یک از سطوح پنج‌گانه توانگری مالی موسسه‌های بیمه، افزایش یافت.

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از روابط‌عمومی بیمه‌کوثر؛ در تاییدیه بیمه مرکزی آمده است که در اجرای ماده"6" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات پیوست، نسبت توانگری مالی آن شرکت (104درصد-سطح‌یک)، برای سال1395 مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

فرامرز مهرجو عملکرد مثبت کارکنان، مدیریت حرفه‌ای مدیران و بهره‌مندی از پیشنهادهای اعضای کمیته مدیریت ریسک را ازجمله عوامل موفقیت شرکت در این زمینه دانست و خاطرنشان‌کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مفاد آیین‌نامه "69" بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح توانگری یکی از عوامل اطمینان‌بخش ذی‌نفعان شرکت است، تصریح‌کرد: نسبت توانگری بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت بیان‌کرد: کسب این تاییدیه، موجبات گسترش بازارهای جدید بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند.

فرامرز مهرجو افزود: حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.