رسانه هاي اجتماعي يگانه مسير موفقيت نمايندگان بيمه

2016-10-03 06:10:20

آیین - كارشناسان بر اين نكته تاكيد مي كنند، آنان بايد به اين درك برسند كه گام گذاشتن در شبكه هاي اجتماعي ديگر يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت است. رسانه هاي اجتماعي مي توانند تنها سكوي موفقيت افرادي باشند كه در صنعت بيمه فعال هستند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین و به نقل از صنعت بیمه، لایو اینشورنس نوشت:حضور گسترده نسل جديد مشتريان در شبكه هاي اجتماعي و تلفن هاي همراه فرصت جديدي را در اختيار فعالان صنعت بيمه گذاشته است اما بسياري از كارگزاران و نمايندگان بيمه اين مسئله را جدي نمي گيرند.
به باور بسياري از تحليلگران، عمليات هاي صنعت بيمه در تمامي جهان در اين مورد همراه با نقص است و به طور حتم مي توان گفت كه بسياري از بيمه گران در حالي كه صفحه هاي خاص خود را در رسانه هاي مانند "فيسبوك" و "توئيتر" دارند اما بسياري از كارگزاران و نمايندگان به اين امر توجه نمي كنند.
در اين ميان مشكل اصلي صنعت بيمه با رسانه هاي اجتماعي آنان است كه حضور آنان به سادگي ديگر صنايع نيست و آنان در مواقع لزوم در اين فضا حضور فعال ندارند. براي بسياري از نمايندگان بيمه اين حضور بسيار پيچيده است. اين عده بر اين باورند كه اين حضور بسيار وقتگير و هزينه بر است.
اما كارشناسان بر اين نكته تاكيد مي‌كنند، آنان بايد به اين درك برسند كه گام گذاشتن در ‌شبكه‌هاي اجتماعي ديگر يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت است.
شبكه‌هاي اجتماعی در حقیقت ساختاری اجتماعی است که از مجموعه‌های محتلف تشکیل شده ‌است. این مجموعه توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل هستند؛ برای مثال از قیمت ‌ها، ایده ‌ها و تبادلات مالی، دوستی ها، تجارت، لینک ‌های وب و... تشکیل شده است.
امروزه در حدود 350 شبکه اجتماعی اینترنتی وجود دارد که مشهورترین آنان فیس بوک، تویتر، یوتویوب، گوگل پلاس و ... است. اما آمارها درباره شبکه های اجتماعی نیز بیانگر واقعیت های بسیار مهم و تاثیرگذاری است که فعالان عرصه تجارت به آن توجه دارند.
به باور كارشناسان، به طور معمول تشویق مردم به خرید بیمه های عمر از طریق شبكه هاي اجتماعی بسیار دشوار است. اکثر آنان نگاه خوب و روشنی به این موضوع ندارند. اما شرکت های بیمه می توانند با یافتن راه حل های روشنی توجه مردم را به محصولات خود جلب کنند. مدیران این شرکت ها اکنون به این باور رسیده اند که راه های زیادی در برابر آنان گشوده شده است.
اما کاهش استقبال مردم به تبلیغات انبوه تلویزیونی از سویی و جذابیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی به دلیل هزینه های کمتر آن نسبت به تبلیغات تلویزیونی از سویی دیگر، لزوم پاسخ به سوال فوق و انعطاف شرکت های بیمه ای برای انتقال از روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات تلویزیونی به بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بیش از پیش پررنگ و نمایان می كند.
در اين گزارش آمده است، اكنون نسل جديدي از شهروندان به بازارهاي كاري وارد شده اند كه خريد خانه و تغيير برنامه هاي درماني برايشان در اولويت است؛ بنابراين با قاطعيت مي توان گفت كه اين افراد مشتريان تازه صنعت بيمه به شمار مي روند. همچنين بايد گفت كه اين مشتريان جديد براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره بيمه نامه هاي موجود و شركت هاي بيمه تنها يك راه مي شناسند و آن هم استفاده از اينترنت و خريد آنلاين است.
اين نسل حتي براي ارتباط هاي عادي خود نيز از فيسبوك، توئيتر و ديگر سكوهاي اجتماعي استفاده مي كند بنابراين ناديده گرفتن صفحات تجاري در اين شبكه ها در حقيقت به معناي فراموش كردن و از دست دادن مشتريان رو به رشد نسل جديد است.
از همين رو مي توان با قاطعيت گفت كه براي كارگزاران صنعت بيمه خواهان ورود به رسانه هاي اجتماعي اين اتفاق دير يا زود روي مي دهد و بهتر است آنان براي گام نخست به شبكه هاي مانند فيس بوك مراجعه كنند. از اين طريق آنان گام به گام فرآيند ورود به اين رسانه ها را طي مي كنند و مي تواند به سرعت به اطلاعات كافي دسترسي پيدا كنند.
براي اين دسته از مشتريان دريافت اطلاعات جامع و كوتاه در اولويت است، از همين رو بايد اطلاعات در چند قسمت توضيح داده شود. اين نسل بسيار علاقه مند است تا اطلاعات موجود را لايك و يا با ديگران به اشتراك بگذارد. نمايندگان و شركت هاي بيمه بايد دريابند كه قراردادن اطلاعات به رايگان و اتخاذ راه هاي موثر در اين بازار آنلاين براي پيشرفت تجارت شان امري بسيار ضروري است.

 

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.