بیمه درمان عربستان، بیشترین سهم از سهم بازار بیمه در این کشور را به خود اختصاص داده است

2016-10-03 08:03:49

آیین - ميزان خسارت هاي دريافت شده نيز با 23 درصد افزايش به 12.8 ميليارد ريال رسيده است. به گفته فعالان اين بازار، بيمه درمان در عربستان بزرگترين بخش صنعت بيمه اين كشور به شمار مي رود و بيش از 50 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوي شوراي همكاري بيمه درمان در عربستان سعودي، تا پايان سال 2015 ميلادي حدود 10.8 ميليون نفر از شهروندان اين كشور تحت پوشش درمان قرار گرفته اند.

به‌ گزارش سایت تحلیلی خبری آیین و به نقل از صنعت بیمه، منا اینشورنس نوشت: در آخرين گزارش منتشر شده آمده است كه ميزان افرادي كه در عربستان سعودي در سال 2015 بيمه درمان شده اند، نسبت به سال پيش از آن 12 درصد افزايش يافته و به رقم نزديك به 11 ميليون نفر رسيده است.
طبق اين گزارش، تا پايان سال 2015، 3.19 ميليون شهروند سعودي و 7.59 ميليون شهروند خارجي ساكن در عربستان تحت پوشش قرار گرفته اند. با اين افزايش ميزان حق بيمه خالص ثبت شده در اين بخش با 25 درصد افزايش نسبت به سال 2014، به 18.9 ميليارد ريال سعودي (5 ميليارد دلار) رسيده است.
از سوي ديگر، ميزان خسارت هاي دريافت شده نيز با 23 درصد افزايش به 12.8 ميليارد ريال رسيده است. به گفته فعالان اين بازار، بيمه درمان در عربستان بزرگترين بخش صنعت بيمه اين كشور به شمار مي رود و بيش از 50 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور را به خود اختصاص داده است.
طبق قوانين در عربستان، داشتن بيمه درمان براي تمامي شهروندان غيرسعودي در اين كشور اجباري است. شهروندان و ساكنان اين كشور كه در بخش هاي خصوصي فعال هستند، توسط بيمه هاي اجباري تحت پوشش قرار مي گيرند. همچنين كارمندان دولتي به طور رايگان تحت پوشش بيمه هاي درمان دولتي هستند و هزينه هاي درماني براي آنان در بيمارستان هاي دولتي رايگان است.

 

 

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.