صنعت بیمه اتومبیل خاورمیانه در گرداب

2016-10-04 09:26:13

آیین - چشم انداز صنعت بیمه وسایل نقلیه موتوری در خاورمیانه از جمله بیمه اتومبیل در این منطقه از جهان، به دلیل رقابت بالای شرکت های بیمه و کاهش بهای بیمه نامه ها برای کسب مشتریانی بیشتر، بسیار ناامیدکننده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین و به نقل از صنعت بیمه، منا اینشورنس نوشت: موسسه رده بندی "ای.ام بست" که با عنوان "شتاب شرایط رقابتی و افزایش فشار بر بیمه اتومبیل خاورمیانه" منتشر شده، در حالی که برخی از قانونگذاران در این بازار در تلاشند تا با تحمیل نظم و تعیین قیمتی کارشناسی شده برای قراردادهای بیمه وسایل نقلیه موتوری، بازاری یکسان خلق کنند اما همچنان قیمت گذاری اصلی ترین مانع رشد این بازار است چرا که شرکت های بیمه برای جذب مشتری، بهای بیمه نامه های خود را کاهش می دهند.
طبق این گزارش، اما پس از مدتی به دلیل نمایان شدن مشکلات متعدد و کاهش اعتماد مشتریان به شرکت های بیمه، فشار مضاعفی به بیمه گران فعال در منطقه وارد می شود. در چنین شرایطی شرکت های بیمه که شبکه توزیع ضعیفی دارند و سیستم قیمت گذاری آنان پیچیده نیست، در طولانی مدت آسیب های میانه ای را متحمل می شوند.
این شرکت آمریکایی در ادامه گزارش خود تاکید می کند که در حال حاضر قوانین بیمه در خاورمیانه از کشوری به کشور متفاوت است و برای خرید بیمه نامه اتومبیل ملزمات قانونی متعددی در این منطقه از جهان حاکم است. برای مثال در کشورهای مانند مصر و اردن تعیین تعرفه برای بیمه نامه شخص ثالث به معنای آن است که بیمه گران نمی توانند قیمت های خود را داشته باشند و یا در برخی از موارد آنان از بیمه کردن اشخاص خودداری می کنند.
به دنبال نتیجه این قیمت گذاری و ماهیت بدون سود این محصولات، برخی از بیمه گران نمی توانند خسارت های ناشی از بیمه نامه های شخص ثالث را جبران کنند و مجبور هستند از مبالغی هزینه کنند که از سود دیگر بخش های بیمه نصیب آنان شده است. به همین دلیل در طولانی مدت بازار بیمه اتومبیل در این منطقه به طور کامل به رکود می رسد.
 "ماهش میستری" مدیر بخش تحلیل داده های "ای.ام بست" و یکی از نویسندگان این گزارش، بر این باور است، "شرکت ها همچنان به دنبال آن هستند که از سود بیمه نامه های دیگر اتومبیل، هزینه پرداخت خسارت های بیمه شخص ثالث را تامین کنند".
طبق این گزارش، در کشورهای که بهای بیمه نامه های شخص ثالث مشخص شده است، از سوی بازار مکررا این درخواست به دولتها و انجمنهای بیمه می شود که نرخ بیمه نامه ها را افزایش دهند. اما در این میان دولتها مایل به افزایش نرخ بیمه نامه ها نیستند و اعتقاد دارند که در چنین شرایطی اقبال عمومی برای بیمه کردن اتومبیل از سوی افراد حقیقی کاهش می یابد.
  به‌گزارش صنعت بیمه،در همین حال، این شرکت رده بندی بر این باور است، بیمه گران اتومبیل در خاورمیانه می توانند با تمرکز بر ارائه محصولات جدید و رشد سود خطوط تجاری برتر، در بازار باقی بمانند و از گردونه رقابت خارج نشوند. اما با افزایش رقابت ها، فشار مضاعفی به بخش های قیمت گذاری وارد می شود و در موارد شدید، دیگر دولت ها و مسئولان نمی توانند حداقل قیمت ها را برای بقای بازار حفظ کنند. ادامه این روند به معنای وارد شدن خسارت های بزرگ به بیمه گرانی است که به طور ویژه در بازار کشورهای چون عربستان سعودی و امارات فعالند.

 

 

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.