بیمه معلم به بیمه های زندگی چقدر سود داد؟/افزایش 65 درصد حق بیمه عمر نسبت به سال گذشته

2016-10-04 14:09:31

آیین- مدیرعامل شرکت بیمه معلم با بیان این که همه توان شرکت برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مشتریان بسیج شده است، گفت: با وجود جایگاه مطلوب بیمه معلم در بازار بیمه، به وضع کنونی راضی نیستیم.


به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، محمد ابراهیم تحسیری در حاشیه پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران بیمه معلم که در اصفهان برگزار شد با مرور موفقیت های شرکت در دوره کنونی و نیز برنامه ریزی برای بهبود شرایط، اظهار کرد: مشتری مداری، افزایش دانش کارکنان و برنامه محور بودن فعالیت های شرکت، مهمترین اهداف بیمه معلم است.

 

حضور موثر بیمه معلم در آزمون صلاحیت حرفه ای

وی با اشاره به این که بیش از ۷۵ درصد کارکنان ستادی شرکت بیمه معلم از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند، افزود: در آزمون های صلاحیت حرفه ای صنعت بیمه نیز همواره تعداد قابل توجهی از پذیرفته شدگان از شرکت بیمه معلم بوده اند و حضور جمعی از کارکنان بیمه معلم (ستاد و شعب) در رتبه های تک رقمی این آزمون ها نشان می دهد همکاران من تا چه اندازه به افزایش سطح دانش خود اهمیت می دهند.

 

تقویت سامانه CRM

مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به این سوال که شرکت برای تقویت رضایتمندی مشتریان چه اقداماتی انجام داده است، با بیان این که این شرکت ابزار لازم برای پشتیبانی و تقویت سامانه CRM را به کار گرفته است، اضافه کرد: بخشی از مشتریان و مخاطبان شرکت را افراد غیر ایرانی تشکیل می دهند، بر همین اساس سایت انگلیسی شرکت بارگذاری و همچنین برای جلب نظر هر چه بیشتر مشتریان داخلی و ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان خاص، باشگاه مشتریان راه اندازی شده است.

ایشان ادامه داد: بررسی ها از افزایش رضایت مشتریان بیمه معلم حکایت دارد. پیش از این نیز بیمه معلم در میان مشتریان جایگاه مطلوبی داشت، به طوری که در آخرین پژوهش انجام شده به سفارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و توسط پژوهشکده بیمه، بیمه معلم از نظر شاخص رضایتمندی مشتریان رتبه سوم را در بازار بیمه کشور از آن خود کرده است.

 

راه اندازي واحد مشتريان ويژه (VIP)


مدیرعامل بیمه معلم تاکید کرد که در راستاي نامگذاري سال ٩٥ به سال توسعه آموزش و مشتري مداري، شركت بيمه معلم در نظر دارد با راه اندازي واحد مشتريان ويژه (VIP) خدمات خاصي به مشتريان بزرگ خود ارائه دهد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

راه اندازی کانال تلگرام

محمد ابراهیم تحسیری همچنین راه اندازی کانال تلگرام برای دریافت اخبار دقیق و سریع و نیز راه اندازی ربات تلگرام برای دریافت خدمات و نرخ ها را از بهترین اقدامات در راستای خدمت رسانی به مشتریان بیمه معلم ارزیابی کرد.

مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات تازه شرکت برای تقویت شبکه فروش اظهار کرد: دستورالعمل استفاده از صندوق اعتباری نمایندگان بیمه معلم به تازگی ابلاغ شده است که بر اساس آن هر نماینده بسته به میزان فعالیت خود می تواند از اعتبار متغیر استفاده کند.

ایشان همچنین برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی نمایندگان را گام مهمی در راستای تقویت شبکه فروش دانست.
به گفته مدیرعامل بیمه معلم افزایش تعداد شعب، حضور در مناطق آزاد و نیز جذب نمایندگان برای فروش بیشتر از مهمترین اقدامات برای گسترش خدمات شرکت در جامعه بوده است.

 

تاکید بر مدیریت ریسک

محمد ابراهیم تحسیری همچنین کنترل ریسک با استفاده از روش ها و ابزارهای علمی شرکت را بسیار درست و دقیق ارزیابی کرد.
وی اظهار کرد: اگر سطوح مختلف سازمان از ابتدا به محاسبات ریسک توجه داشته و آن را درست انتخاب کنند، نه تنها هزینه های شرکت کاهش می‌یابد بلکه بهره وری نیز افزایش خواهد یافت.

 

واریز سود 25 درصدی بیمه های عمر در سال 94

مدیرعامل بیمه معلم همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملکرد شرکت در حوزه سرمایه گذاری، واریز سود قطعی ۲۵درصدی مربوط به سال ۱۳۹۴ به حساب بیمه گزاران عمر این شرکت را نشانه ای از هدف گذاری و عملکرد درست عنوان کرد.
وی همچنین تاکید کرد که شرکت، به سرمایه گذاری درست منابعش توجه ویژه دارد و بازده این سرمایه گذاری ها در سال گذشته از متوسط بازده بازار بیشتر بوده است.

به گفته ایشان، در سال گذشته با توجه به شرایط ركودي اقتصاد كشور به دليل تحريم هاي شديد اقتصادي و نيز افت شديد قيمت نفت، وضعيت سرمايه گذاري ها و كسب بازده به مراتب سخت تر از هميشه بوده است. مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا خدمات بیمه معلم فقط به قشر فرهنگی جامعه محدود می شود، با تاکید بر این که این شرکت به همه اقشار جامعه خدمات می دهد، پاسخ داد: بیمه معلم یک شرکت جامع است که همه انواع بیمه نامه را به همه افراد جامعه ارائه می دهد.

ایشان به تعامل با صندوق ذخیره فرهنگیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو سهامدار بزرگ شرکت اشاره کرد و گفت: امسال رکورد صدور بیمه نامه برای فرهنگیان از سوی بیمه معلم شکسته شد. وی افزود: نظرسنجی ها نشان می دهد حجم قابل توجه فرهنگیان از خدمات بیمه معلم رضایت دارند.
محمد ابراهیم تحسیری همچنین به توسعه قراردادهای بیمه معلم و کشتیرانی در حوزه بیمه های دریایی اشاره و خاطرنشان کرد: طرح ویژه عمر و سرمایه گذاری و طرح ویژه آتش سوزی برای منازل مسکونی پرسنل کشتیرانی ارائه شده و طرح های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بیمه معلم با بیان این که این شرکت علاوه بر انجام مسئولیت های ذاتی خود در حوزه بیمه گری، به حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز ورود جدی داشته است، گفت: حمایت از ورزشکاران از جمله این اقدامات است. به گفته ایشان این کار می تواند فرهنگ بیمه را در میان اقشار ورزش دوست کشور نیز گسترش بدهد.

 

 تقسیم ۲۸۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم، رشد ۲۲ درصدی پرتفو، رشد ۱۳۸ درصدی سود شرکت نسبت به سال مالی قبل

مدیرعامل بیمه معلم همچنین به گزیده ای از دستاوردهای بیمه معلم در سال گذشته بر اساس گزارش مجمع اشاره کرد و افزود: تقسیم ۲۸۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم، رشد ۲۲ درصدی پرتفو، رشد ۱۳۸ درصدی سود شرکت نسبت به سال مالی قبل و تحقق ۹۹ درصد بودجه سال مالی مورد گزارش، از جمله این دستاوردهاست.

محمد ابراهیم تحسیری در ادامه به سوالی درباره عملکرد شرکت طی شش ماه نخست سال جاری پاسخ داد.
با اشاره به این که میزان تحقق بودجه در این مدت ۱۲۳ درصد بوده در حالی که درصد تحقق فروش در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۱۳ درصد بوده است، کل حق بیمه صادره شرکت در این مدت معادل ۴٫۹۳۱ میلیارد ریال که در مقایسه با حق بیمه ۴٫۰۵۸ میلیارد ریالی سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش 65 درصد حق بیمه عمر نسبت به سال گذشته
مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت بیمه های عمر در پرتفوی شرکت گفت: حق بیمه صادره در رشته عمر انفرادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد که نسبت خسارت ۶ ماهه اول امسال شرکت ۳۷ درصد بوده، که نسبت به متوسط صنعت از شرایط مطلوبی برخوردار است.

محمد ابراهیم تحسیری، مدیر عامل شرکت بیمه معلم همچنین در راستای ارزیابی مطلوب تر عملکرد شبکه فروش، توسعه و بهبود داشبردهای مدیریت عملکرد شرکت از جمله داشبرد “کارنامه عملکرد شعب” و ”کارنامه عملکرد نمایندگان”، تدوین و تصویب دستورالعمل “مدیریت عملکرد نمایندگان” به منظور مدیریت نقاط قوت و ضعف نمایندگان شرکت را از دیگر دستاوردهای شرکت اعلام کرد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.