فقط 11 درصد از خانه‌های آتش گرفته در رشت در نیمه امسال بیمه بودند

2016-10-06 05:25:34

آیین - معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت:در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۷۰ منزل مسکونی طعمه شعله‌های آتش شد که طی بررسی‌ها و تحقیقات بعمل آمده توسط کارشناسان آمار سازمان آتش نشانی، تنها ۱۱ درصد از این خانه‌ها دارای بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین و به نقل از ایسنا، شهرام مومنی افزود: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات در نیمه نخست سال ۹۵ بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ عملیات اطفای حریق، حادثه و هم‌چنین خدمات ایمنی را پوشش دادند که از این تعداد آتش‌سوزی علفزار با ۳۷۲ مورد، منزل مسکونی با ۲۷۰ مورد، محبوس شدن در آسانسور با ۱۴۲ مورد و هم‌چنین بسته شدن درب اماکن با ۱۹۸ مورد بیشترین تعداد را به خودشان اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف سازمان آتش نشانی بحث فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و در نهایت کاهش خسارات ناشی از حوادث و ضرر و زیان وارده به شهروندان بوده افزود: از آنجایی که بواسطه شغل و حرفه از نزدیک شاهد متضرر بودن شهروندان و از بین رفتن دارایی‌شان هستیم سعی خواهیم کرد تا از طریق ارسال آمار صحیح هر چند ناراحت کننده نسبت به انگیزش شهروندان و افزایش آمار بیمه‌شدگان تلاش کنیم.
مومنی به جبران خسارت آتش گرفتن منازل مسکونی همجوار توسط کانون حریق اشاره کرد و افزود: در بسیاری از آتش سوزی‌ها به غیر کانون آتش، خانه‌های همجوار نیز طعمه شعله‌های آتش خواهند شد که جبران خسارت آن بر عهده مالک محل اصلی آتش‌سوزی خواهد بود از این رو به شهروندان توصیه می‌شود در زمان تنظیم قرارداد بیمه خود با پرداخت مبلغی ناچیز جبران آتش گرفتن خانه‌های همجوار را نیز پوشش دهند.
وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۷۰ منزل مسکونی طعمه شعله‌های آتش شد که طی بررسی‌ها و تحقیقات بعمل آمده توسط کارشناسان آمار سازمان آتش نشانی، تنها ۱۱ درصد از این خانه‌ها دارای بیمه آتش سوزی بوده‌اند.
مومنی با اشاره به این‌که فاجعه جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی بسیار جدی است، گفت: امید است شهروندان با جدی گرفتن امر بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، گامی موثر در جهت اطمینان خاطر خود برداشته تا همه روزه شاهد نگرانی‌های مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث آتش سوزی نباشیم.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.