توفان سهمگین 'هایما' فیلیپین را درنوردید

2016-10-20 06:25:01

آیین - یکی از قدرتمندترین توفان هایی که فیلیپین تاکنون به خود دیده است بخشی از این کشور را درنوردید و تعدادی خانه و سقف مدارس را ویران و درختان بزرگ را از جا کند، اما تاکنون گزارشی از مرگ و میر براثر این توفان منتشر نشده است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از ایرنا، توفان سهمگین 'هایما' فیلیپین را درنوردید.
مرکز هماهنگی اطلاعات و بلایای وزارت کشور فیلیپین روز چهارشنبه پیش بینی کرد این توفان با سیل، رانش زمین و همچنین وزش بادهای شدید در مناطق ساحلی همراه باشد.
همزمان با اینکه فیلیپین در معرض یکی از شدیدترین توفان ها قرار گرفت، میلیون ها نفر از مردم از روز چهارشنبه به حالت آماده باش در آمدند و دولت از مردم ساکن در مناطق دورافتاده در شمال این کشور جنوب شرق آسیا خواست به مناطق امن بروند.
براساس گزارش تارنمای روزنامه 'فیل استار'، توفان سهمگین 'هایما' چهارشنبه شب استان شمالی 'کاگایان' را با بادهای تقریبا همتراز توفان فاجعه بار 'های یان' که سال 2013 میلادی 7 هزار و 350 کشته و مفقود برجای گذاشته بود، در نوردید.
این توفان کشاورزی جوامع مناطق شمالی جزیره اصلی لوزون را به طور گسترده تخریب کرد و به خانه های زیادی آسیب زد.
'هایمان' با بادهایی با سرعت متوسط 225 کیلومتر در ساعت شهرهای ساحلی رو به اقیانوس آرام را درنوردید و سرعت باد در برخی مناطق تا 315 کیلومتر در ساعت هم رسید.
حدود 10 میلیون نفر در سراسر بخش های شمالی جزیره اصلی لوزون فیلیپین در معرض خطر این توفان قرار داشتند.
تارنمای 'راپلر' نیز روز پنجشنبه اعلام کرد خدمات تلفن همراه در شمال و مرکز لوزون پس از توفان تنها برای 80 درصد مشترکان در دسترس است.
بسیاری از پروازهای محلی در منطقه از عصر چهارشنبه تاکنون به دلیل خطرات ناشی از توفان 'هایمان' لغو شده است.
بارندگی شدید در درون قطر این گردباد تا شعاع 700 کیلومتر از مرکز گردباد پیش بینی شده است.
جزایر فیلیپین اغلب نخستین مکان هایی هستند که توفان های تولید شده در اقیانوس آرام را تجربه می کنند. مجمع الجزایر جنوب شرق آسیا حدود 20 توفان بزرگ را در هر سال شاهد هستند که خسارات زیادی به همراه دارند.
'هایما' دومین توفان پس از 'ساریکا' بود که در یک هفته به شمال فیلیپین ضربه زد.

دسته بندی:
حوادث

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.