تاکید دبیر کل سندیکا ی بیمه گران ایران برضرورت ثبات مدیریت در شرکت های بیمه

2016-10-20 07:31:00

آیین - دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از بازنگری در آئین نامه 90 شورای عالی بیمه خبر می دهد و در واکنش به تغییرات اخیر مدیریتی در شرکت های بیمه به سهام داران توصیه می کند تا نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری در این صنعت داشته و در انتخاب افراد متخصص دقت نظر داشته باشند و تنها منافع آنی را مد نظر قرار ندهند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، علی اکبراولیاء در گفت و گو با خبرنگاران  با بیان اینکه سرمایه گذاران صنعت بیمه مطلعند که بیمه بنگاهی با عمر فعالیت کوتاه مدت نیست و همواره سرمایه گذاری در آن در بلند مدت معنی دارد، تاکید می کند: بر این اساس فعالیت شرکت بیمه مستلزم ارائه برنامه های استراتژیک بلند مدت است که افراد باید از مقررات این برنامه همگام با آئین نامه های مرتبط صنعت پیروی کنند.بنابراین تقاضا می شود سهام داران توجه داشته باشند که بیمه سرمایه گذاری بلند مدت است که در هدایت آن نیاز به افراد متخصص و فنی دارند.
وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر و تغییرات مدیریتی در برخی شرکت ها موقتی است اذعان دارد که مهمترین نکته در شرایط فعلی تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر است .
اولیاء با بیان اینکه بازارها و کسب و کارها گسترش یافته اما متناسب با این موضوع نیروی انسانی مناسب برای صنعت تربیت نشده است، افزود :انتصاب نیروی انسانی متخصص در شرکت های بیمه عاملی در جهت تقویت اعتماد عمومی به صنعت خواهد بود و با ثبات و آرامش می توان به تردیدها خصوصا در بخش خصوصی خاتمه داد .
به گفته وی در همین زمینه مذاکراتی با وزارت علوم در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص برای صنعت بیمه شده است.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه مباحثی در خصوص حاکمیت شرکتی و نظام مدیریت شرکت ها در سندیکا مطرح شده است، اضافه کرد که بیمه مرکزی نیز بر استقرار حاکمیت شرکتی در بیمه ها تاکید دارد و در جلسه شورای عمومی سندیکا نیز در خصوص استقرار ثبات مدیریتی در شرکت ها مباحثی به میان آمده است و این شورا در تلاش است در این زمینه اقداماتی داشته باشد .
اولیاء با بیان اینکه بیمه مرکزی در نظر دارد آئین نامه 90 در خصوص تائیدیه صلاحیت حرفه ای مدیران است مورد بازنگری قرار دهد و در این زمینه از سندیکا نیز نظر خواهی می شود، اذعان داشت که سنجش توانایی مدیران و عملکرد آنان با توجه به ظرفیت های فنی و اجتماعی و اقتصادی شرکت ها از جمله مباحث مطرح در این زمینه است .
وی با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت های بیشتر برای انتخاب مدیران از سوی سهام داران باید در زمینه بازنگری در آیین نامه حرکت کرد، افزود که باید برنامه های دراز مدت برای ارزیابی مدیران وجود داشته باشد و با سنجش مداوم عملکردهاو اطمینان از کارایی افراد، نظام نظارتی و سهام داران مدیران خود را انتخاب کنند.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.