توفان سهمگین «هایما» جنوب چین را به هم ریخت

2016-10-22 06:36:12

آیین - توفان «هایما» که از روز جمعه در استان های جنوبی چین وزیدن گرفت باعث بروز اختلالات زیادی در زندگی عادی مردم این مناطق شده است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از ایرنا، این توفان که پیشتر در فیلیپین جان حدود 7 نفر را گرفته بود، پس از عبور از هنگ کنگ و کشتن یک نفر در این منطقه، با سرعت 160 کیلومتر در ساعت وارد جنوب چین شد.
در همین حال از روز جمعه وزش توفان در مناطق جنوبی چین شدیدتر شد به گونه ای که تمامی قایق های ماهیگیری در چندین استان فعالیت های خود را تعطیل کردند.
همزمان در شهرهای استان گوانگ دونگ در جنوب چین مدارس و بسیاری از آموزشگاه ها تعطیل شده و بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران فقط در روز جمعه باریده است.
سرعت باد توفان در این ناحیه ۱۱۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده و به مردم توصیه شده است از منازل خود خارج نشوند.
در استان های گوانگ دونگ و فوجیان در جنوب و جنوب شرق چین دهها قطار از حرکت باز ایستاده اند و در استان های همجوار آنها نیز وضعیت به همین منوال است.
از روز گذشته تاکنون بیش از ۷۵ پرواز در شهر شن جن از شهرهای مهم بازرگانی جنوب چین لغو شد و قطارهای تندرو نیز از حرکت باز ایستاده اند.
از سوی دیگر تمامی سفرهای دریایی میان این شهر با شهر هنگ کنگ که فاصله زیادی با یکدیگر ندارند، تعطیل شده و از روز جمعه به کشتی ها اجازه سفر داده نشده است.
در استان گوانگ دونگ به مردم اعلام شده که از رفتن به سواحل خودداری کنند و دولت محلی نسبت به خطر مرگ و میر ناشی از توفان هشدار جدی صادر کرده است.
تارنمایی «یی سی» چین می نویسد که دولت محلی استان، این توفان را با توفان «اوساگی» قابل مقایسه دانسته که در سال ۲۰۱۳ جان شماری از شهروندان را در گوانگ دونگ گرفته است.
براساس گزارشی که وزارت امور مدنی و کمیسیون مقابله با بلایای طبیعی چین به تازگی منتشر کرده، در 10 ماه گذشته
یک هزار و ۳۱۷ نفر در چین جان خود را بر اثر انواع بلایای طبیعی از دست دادند و ۳۱۹ نفر نیز ناپدید شده اند.
در این گزارش همچنین میزان خسارات اقتصادی بلایای طبیعی به چین در این مدت به بیش از ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

دسته بندی:
حوادث

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.