سخنگوی ستاد اربعین: بیمه زائرین لغو نشده است

2016-10-25 06:53:31
آیین - در حالی که زائران اربعین هنگام مراجعه به شرکت‌های تابعه سفارت عراق برای دریافت روادید با برگرداندن هزینه بیمه مواجه شده اند سخنگوی ستاد أربعین می گویند بیمه زائران لغو نشده است.
به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از خبرگزاری فارس برخی زائران اربعین هنگام مراجعه برای دریافت روادید از سفارت عراق از عودت هزینه بیمه به آنها خبر می‌دهند این در حالی است که سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با فارس به صراحت از عدم لغو روادید بیمه اجباری مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: بیمه دانا متولی اصلی بیمه اجباری است.


برخی از این مراجعه کنندگان هنگام دریافت روادید به صراحت از عودت هزینه دریافتی بابت بیمه اجباری در هنگام دریافت آن خبر می‌دهند و اعلام کردند که شرکت طلوع وابسته به سفارت عراق و یکی از ۳ متولی صدور روادید از امروز به مراجعه کنندگان خود هزینه دریافتی بیمه را پس از دریافت امضا و تعهد عودت داده است.


با این حال به نظر می‌رسد که اختلاف نظر جدی در این خصوص وجود دارد و آنچه نامشخص است جان زائرینی است که بدون بیمه به عراق عزیمت کرده و احتمال به خطر افتادن امنیت آنها وجود دارد.


هزینه بیمه اختیاری 250 هزار ریال و مدت زمان پوشش بیمه‌ای یک ماه از اول تا پایان صفر است و اعتبار آن به محض خروج فرد بیمه شده از خاک ایران شروع می‌شود و با بازگشت به کشور پایان می‌یابد.


این در حالی است که بر اساس آنچه زائرین اربعین می‌گویند بیمه معرفی شده به آنها از سوی شرکت‌های وابسته به سفارت عراق در امر صدور رواید بیمه‌ای متفاوت از بیمه‌ای معرفی شده از سوی ستاد مرکزی اربعین است زیرا حمیدرضا گودرزی به صراحت از نام بیمه دانا به عنوان تنها بیمه متولی زائران اربعین خبر است.


خبرگزاری فارس روز گذشته در گزارشی از سوءاستفاده برخی مراکز ثبت نام از زائرین اربعین از علاقه مردم به اهل بیت و سفر به عتبات عالیات خبر داده بود.


مبلغ بیمه دریافتی از زائران 250 هزار ریال و مدت زمان پوشش بیمه‌ای یک ماه از اول تا پایان صفر است و اعتبار آن به محض خروج فرد بیمه شده از خاک ایران شروع می‌شود و با بازگشت به کشور پایان می‌یابد.

 

 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.