سوال111/ در بیمه نامه مسئولیت کارفرما در رشته های خدماتی بازرگانی، اگر بیمه نامه با نام باشد، در زمان خسارت آیا مهم است که فرد خسارت خورده کارگر یا پیمانکارو یا کارفرما باشد؟

2016-11-09 15:40:30

آیین- آشنایی با بیمه های مسئولیت و حوادث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی در باره بیمه مسولیت قابل مشاهده است . این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه پاسخ می دهد.

 

سوال: در بیمه نامه مسئولیت کارفرما در رشته های خدماتی بازرگانی، اگر بیمه نامه با نام باشد ، در زمان خسارت آیا مهم است که فرد خسارت خورده کارگر یا پیمانکار کارفرما بوده است؟آیا اگرخسارت خورده یک پیمانکار باشد که دریک قراداد خاص با کارفرما کار می کرده با اینکه نامش آمده باید کلوز خسارت های مربوط به شخص پیمانکار، صاحبکار و ... تهیه می شده یا لازم نیست و همین که نامش آمده کافی است؟

پاسخ : در زمان خسارت مي بايست رابطه ي كارگر و كارفرمايي اثبات شود. شخص زيان ديده اگر مستقيما از كارفرما مزد بگيرد كارگر محسوب مي شود. اگر از طريق شخص ثالثي مزد دريافت كند كارگر كارفرما محسوب نمي شود. اين شخص ثالث، پيمانكار ناميده مي شود و مزد بگيران او كارگرش به حساب مي آيند. گاهي شخص پيمانكار هم در محل مشغول به كار است. فرض كنيد در فروشگاهي بزرگ،‌نگهداري انبار طي قراردادي به شخصي واگذار شده است و اين شخص چند كارگر استخدام كرده و خودش آن ها را سرپرستي مي كند. در اين حالت، اين شخص پيمانكار محسوب شده و مسئوليت كارگرانش نيز بر عهده ي خودش است. اگر اتفاقي براي يكي از كارگرانش بيفتد بيمه ي مسئوليت كارفرماي فروشگاه جوابگو نخواهد بود زيرا اين كارگران رابطه ي مستقيم كارگر و كارفرمايي با مديريت فروشگاه ندارند. حوادث خود پيمانكار هم تحت پوشش بيمه ي مسئوليت كارفرماي فروشگاه پوشش ندارد مگر آن كه كلوز مسئوليت در مقابل شخص پيمانكار هم خريداري شده باشد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.