سوال114/ اگر فردی داخل ميکسر (خودروی های حمل بتن) برود و بر اثر استارت زدن میکسر کشته شود، مشمول قانون بیمه شخص ثالث می شود؟

2016-11-13 16:12:44

آیین- آشنایی با بیمه شخص ثالث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، توجه وآشنایی به شرایط بیمه نامه در رشته های مختلف، می توانند از بروز مشکلات و معضلات جلوگیری کند. لازم است که بیمه گذاران و بیمه گران به نحو موثری با مواد قانون و آیین نامه ها آشنا شوند و از تبعات ناآشنایی در این خصوص مصون بمانند. در ادامه سوالی در باره بیمه شخص ثالث مطرح شده که توسط شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه، پاسخ داده شده است.

 

سوال: اگر فردی داخل ماشین بارکش بونکر یا همان ميکسر برود و فرد دیگری استارت بونکر را زده و فرد داخل میکسرکشته شود، فرد فوت شده مشمول قانون بیمه شخص ثالث می شود؟

پاسخ: علت نزدیک این حادثه وسیله‌ی نقلیه نیست. علت نزدیک ورود غیرمجاز شخص به داخل مخزن میکسر است. با توجه به اصل علت نزدیک، شخص زیان‌دیده مسبب حادثه بوده است. لذا پرداخت خسارت از محل بیمه ی شخص ثالث منتفی است. در صورتی که زیان‌دیده تحت پوشش بیمه‌ی حوادث انفرادی یا گروهی یا بیمه ی زندگی باشد غرامت در چارچوب قواعد این پوشش‌ها قابل پرداخت است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.