فاتح بازار بیمه در پسا برجام کیست ؟/احمد کیهانی

2016-11-01 05:26:30

آیین -  شرایط پیش رو فرصت هایی را در مقابل شرکت های بیمه ای هوشیاری قرار خواهد داد که با ایجاد رونق و انجام سرمایه گذاریهای مناسب و نیز ایجاد تغیرات اساسی در نحوه ارائه سرویس های بیمه ای به بازار موجود قطعا میتوانند بیشترین استفاده را از شرایط پیش رو نمایند .

متن یادداشت سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم احمد کیهانی، کارشناس صنعت بیمه تحت عنوان «فاتح بازار بیمه در پسا برجام کیست ؟» و به نقل از ریسک نیوز به شرح ذیل است:

درحالی وارد نیمه دوم آخرین سال ریاست جمهوری دکتر روحانی میشویم که دولت توانسته نرخ تورم را به کمتر از ده درصد برساند و همزمان اقتصاد  در رکود نیز مژه های خود را برای بیدار شدن از خواب  تکانده است .

در عین حال پیش بینی میشود در صورتی که رویدادهای سیاسی داخلی در ایران و آمریکا طبق روال عادی چند ماه گذشته پیش رود و ادامه روند اجرای برجام برای حداقل چهار سال دیگر نیز ادامه پیدا کند با توجه به بهبود  مراودات مالی و تجاری با دنیا قطعا  اقتصاد کشور با تورمی یک رقمی و رشد اقتصادی بالای پنج درصد وارد دوران رونق خواهد شد ، و در صورت ثبات در شرایط فوق کشور وارد دوره ی کم نظیری از لحاظ اقتصادی با فرصت های بسیار خواهد شد .

این در حالیست که در صنعت بیمه کشور هنوز اتفاقاتی که نشانگر ایجاد آمادگی مورد نیاز برای ورود به چنین شرایط اقتصادی مناسبی باشد دیده نمیشود.

و این بدان معناست که در رکود اقتصادی کشور ، صنعت بیمه چاره ای برای خروج از شرایط نا مطلوب موجود نیاندیشیده و  ممکن است فرصت  طلایی دیگری برای پیشرفت صنعت بیمه کشور از دست برود .

با این حال شرایط پیش رو فرصت هایی را در مقابل شرکت های بیمه ای هوشیاری قرار خواهد داد که با ایجاد رونق و انجام سرمایه گذاریهای مناسب و نیز ایجاد تغیرات اساسی در نحوه ارائه سرویس های بیمه ای به بازار موجود قطعا میتوانند بیشترین استفاده را از شرایط پیش رو نمایند .

در شرایط نرمال بازار بیمه ، شرکت ها عمدتا با دو نوع مشتری حقیقی و حقوقی مواجه هستند که در شرایط رونق اقتصادی مشتریان حقوقی علاوه بر خرید بیمه های اجباری خود قطعا بدنبال محصولات بیمه ای خواهند بود  که رفاه بیشتری را برای  نیروی انسانی خود ایجاد نمایند و همزمان این رونق اقتصادی در آمد های ما زادی را برای خانواده های ایرانی ایجاد خواهد کرد که شرکت های هوشیار بیمه ای قطعا سهمی از این منابع مالی را در ازاء ارائه خدمات با کیفیت فروش و پس از فروش و ایجاد رفاه و آرامش و انتقال ارزش از طریق طراحی و فروش محصولات  نوین به مشتریان خواهند برد .

در این شرایط به نظر میرسد که  تمرکز در حوزه محصولات بیمه های زندگی به خصوص عمر و پس انداز میتواند ارزشمند ترین استراتژی باشد که شرکت های بیمه ای هوشیار تر  را به اهداف خود خواهد رساند اما ، این امر نیازمند اینست  که شرکت های بیمه ای دو عامل مهم طراحی و ارائه محصولات متنوع و به روز به  همراه شبکه فروش حرفه ای و تربیت مشاوران واجد شرایط و کار آمد را در نظر داشته باشند و مطالعات، سرمایه گذاریها و اقدامات خود را در این خصوص انجام دهند . که این امر نیز خود حاصل ایجاد تغیرات اساسی در نگاه به بازار ، توسعه و ایجاد بازارهای جدید ، بروز کردن دانش بیمه های زندگی و تشکیل ساختارهای نوین فروش در پیشانی شرکت های بیمه ای است .

در صورتیکه شرکت بیمه ای بتواند با انجام  تحقیقات بازار ، بررسی محصولات و خدمات مشابه در شرکت های بیمه ای خارجی ، جذب و استفاده از نیرو و دانش فروش به روز و حرفه ای که خارج از صنعت بیمه فعالیت می کنند ، طراحی محصولات متفاوت و نو ، ایجاد ساختار اداری چالاک و حرفه ای در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ، تشکیل کار گروههای سرمایه گذاری و تلاش برای برون رفت از افکار نا کارآمد حاکم بر صنعت بیمه نماید قطعا با فروش این نوع محصولات تنها به دو درصد جمعیت کشور می تواند سالانه گردش مالی مناسبی را برای خود ایجاد نماید .

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.