ادامه یافتن رشد پرشتاب بیمه های زندگی در ایران

2016-11-02 13:30:00

آیین - با رشد سالیانه 21 درصد بیمه های زندگی در سال 1414 سهم بیمه زندگی از حق بیمه تولیدی کشور متناسب با دنیا به 50 درصد می رسد.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، حمید رضا حسینی آشتیانی مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت آریانا در جلسه شورای عمومی سندیکا با ارائه گزارشی از چشم انداز بیمه زندگی در ایران 1414 با اشاره به آنکه در حال حاضر رشد واقعی بیمه زندگی در صنعت بیمه کشور 14 درصد است گفت: پیش بینی می شود ایران در سال 1414 حدود 100 میلیون نفر جمعیت داشته باشد و در حوزه بیمه های زندگی با یک رشد 21 درصدی بجای رشد 14 درصدی،  100 میلیون بیمه نامه خواهیم فروخت. اگر قیمت هر بیمه نامه زندگی در آن سال صد هزار تومان باشد. حق بیمه زندگی تولیدی در آن سال 120 هزار میلیارد تومان خواهد بود و سهم ما در بیمه زندگی متناسب با دنیا به 50 درصد می رسد. تحقق این چشم انداز منوط به یک رشد 20 درصدی است و لازم است 7 درصد کمربندها را محکم تر ببندیم.
آشتیانی افزود:تحلیل تغییر سنی جمعیت ایران طی دهه های آینده ، تاثیر افزایش سن دهه شصتی ها و نقش عواملی مانند افزایش سطح سواد می تواند باعث فروش بیشتر بیمه زندگی طی دهه های آتی شود و از سوی دیگر سهم شرکتها هم از بیمه زندگی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف ترسیم شده در سال 1414 نیازمند برخی پیش نیازها است گفت: ایجاد شرکت های تخصصی بیمه زندگی ، توسعه شبکه فروش تخصصی ، سود قابل اتکا ، اثبات ثبات شرکت های بیمه ای به مشتریان ، اطلاع رسانی درست ، بازاریابی اثربخش و استفاده از بخش تعاون از ملزومات رسیدن به هدف ترسیم شده است.
این پژوهشگر در ابتدای گزارش خود مروری بر وضعیت بیمه های زندگی در ایران ، خاورمیانه و جهان داشت و با اشاره به رشد پرشتاب بیمه زندگی از سال 1385 تا کنون گفت: در سال 2015 رشد بیمه زندگی در ایران 18 درصد ، خاورمیانه 8 درصد و جهان 6/3 درصد بود. با اینحال تا وضع استاندارد فاصله داریم بابت آنکه  ضریب نفوذ بیمه زندگی در جهان رقم 5/3 درصد است ولی در ایران تنها2/0 درصد است.
وی با اشاره به پایین بودن میزان فروش بیمه نامه های زندگی در ایران و رتبه پنجم ایران در بازار بیمه های زندگی منطقه خاورمیانه افزود : مطابق با گزارش سیگما در سال 2015 در ایران فقط 800 میلیون دلار بیمه زندگی فروخته شده است. سرانه بیمه زندگی در ایران 10 دلار ،خاورمیانه 50 دلار و جهان 350 دلار است. مقایسه وضعیت ایران با برخی کشورهای منطقه نشان می دهد که سرانه فروش بیمه زندگی متناسب با جمعیت کشورمان نیست.
آشتیانی  مشکل حال حاضر بیمه های زندگی را "تعداد بیمه نامه ها زندگی" عنوان داشت و گفت:  در حال حاضر از هر 200 نفر 7نفر بیمه نامه زندگی دارند. روی این موضوع باید کار شود . با اینحال وضعیت کنونی امیدوارکننده است چراکه در سال 85 این رقم یک نفر از هر دویست نفر بود.
شایان ذکر است گزارش “چشم انداز بیمه زندگی در ایران 1414” به سفارش سندیکای بیمه گران ایران توسط شرکت مشاوره مدیریت آریانا تهیه شده است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.