آزادسازی ۵ میلیون دلار منابع بلوکه بیمه/ تقاضای همکاری بیمه های اروپائی و ژاپن

2016-11-05 03:47:54

آیین - معاون بیمه مرکزی از بررسی آزادسازی منابع بلوکه شده صنعت بیمه خبرداد و گفت: شرکت های بزرگ بیمه اروپایی و ژاپنی ها تقاضای همکاری با بیمه های ایرانی را دارند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل ازشبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ( ایبِنا) مینا صدیق نوحی روز جمعه در پاسخ به این پرسش که قرار بود منابع بلوکه شده صنعت بیمه کشور با اجرای برجام آزاد سازی شود در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت:‌ آزاد سازی منابع صنعت بیمه بعد از تحریم در دست بررسی است اما این منابع بزودی آزاد می شود.

معاون بیمه مرکزی گفت:‌ البته بخشی از منابع بلوکه شده تاکنون تهاتر و بخشی دیگر نیز در دست بررسی برای آزاد سازی است.

صدیق نوحی تصریح کرد:‌ بر اساس برآورده ها صنعت بیمه کشور حدود ۲۰ میلیون دلار منابع قفل شده در خارج از کشور دارد که حدود ۵ درصد آن تهاتر شده و حداقل ۱۵ میلیون دلار در دست بررسی برای آزاد سازی دارد.

وی تاکید کرد که این ارقام برآورد است و این امکان وجود دارد که شرکت های بیمه همچنان مطالباتی داشته باشند.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون شرکت بیمه خارجی پس از برجام تقاضای فعالیت در ایران را داشته است و آیا برنامه ای در این خصوص وجود دارد؟، گفت: صنعت بیمه کشور تا کنون با ۳۰۰ هیات خارجی ملاقات هایی را انجام داده است و شرکت های بیمه بزرگ اروپایی تقاضای همکاری داشته اند.

وی از همکاری شرکت های بیمه فرانسوی، لویدز لندن، فرانسه، انگلستان، آلمان و سوییس در صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: ‌شرکت های بیمه در قالب قرار دادهایی سهم مورد نظر خود را از بیمه مرکزی دریافت کردند البته ناگفته نماند که بیمه مرکزی در زمینه اتکایی فعالیت هایی را انجام می دهد.

صدیق نوحی تصریح کرد:‌ همچنین کشورهای اروپای شرقی ائم از اسلوانی و صربستان نیز اقداماتی را برای همکاری با صنعت بیمه کشور انجام داده اند.

وی همچنین از ابراز علاقه شرکت های ژاپنی برای همکاری با صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: برخی شرکت های خارجی در صدد سرمایه گذاری در صنعت بیمه کشور هستند اما هنوز مذاکرات منتج به نتیجه نشده است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.